خشم و انزجار عمومی از هتک حرمت دو زائر ایرانی در فرودگاه جده
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 188
بازدید هفته : 759
بازدید ماه : 22477
بازدید کل : 987908
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 17:58 |
70 نماینده مجلس خواستار لغو سفر عمره شدند

خشم و انزجار عمومی از هتک حرمت دو زائر ایرانی در فرودگاه جده

هتک حرمت تازه سعودی‌ها در تعرض به دو زائر نوجوان ایرانی خشم و نفرت ملت را برانگیخته و در همین راستا آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار تعطیلی مستحب عمره برای عزت ایران شده و همچنین طرح لغو اعزام زائران به حج عمره در مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش فارس، آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید پیش از ظهر دیروز  در جلسه خارج فقه خود با اشاره به این فاجعه عظیم اظهار داشتند: مایل نبودم این حادثه رسانه‌ای شود اما حال که رسانه‌ای شده است باید در مورد آن صحبت کنم و سئوالی که از مسئولان دارم این است آیا عمره که واجب نیست را باید برویم و زیر بار هر خفتی برویم؟
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از مسئولان سعودی نیز سئوال می‌کنم که اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در کوچه‌های جده امنیت وجود خواهد داشت؟ فرودگاه جده یک فرودگاه بین‌المللی است که اگر در آنجا امنیت نباشد به ‌طور قطع مردم ترس خواهند داشت.
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی با اشاره به اینکه از مسئولان دولتی خود نیز می‌پرسم آیا نیاز است که به حج مستحب برویم گفت: آیا لازم است که هر توهینی را بشنویم تا به یک امر مستحب عمل کنیم؟
وی بیان کرد: امام خمینی‌(ره) با انقلاب عزت و آبرو را برای مردم خریداری کرده‌اند و این عزت سبب شده است تا 6 نفر از وزرای خارجه کشورهای مختلف با وزیر خارجه ایران ماه‌ها در مذاکره به سر ببرند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه رسانه‌های خارجی در روز یک خبر از ایران دارند افزود: امیدوارم که این مذاکرات به یک نتیجه برسد و از سوی دیگر این مذاکرات یک نوع آبرو و عزت برای کشور است.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: حادثه جده حادثه‌ای نیست که بشود از آن به راحتی گذشت، در برنامه‌هایی که می‌دانیم مایه عزت نیست باید از آن عبور کرد و باید از حق دفاع کنیم تا عزتمند شویم.
طرح یک فوریتی برای لغو عمره
خبر دیگر اینکه سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس، از تهیه و تدوین طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس برای لغو عمره تا حصول اطمینان از امنیت زائران  ایرانی خبر داد.
وی افزود: با توجه به اینکه اخیرا جسارت‌ها و توهین‌ها و بی‌حرمتی‌ها به حجاج عمره ایرانی به مکه مکرمه و مدینه منوره افزایش پیدا کرده و به‌خصوص به‌تازگی نیز این بی‌حرمتی در قبال 2 نوجوان ایرانی انجام شده، نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی آماده کرده‌اند که مطابق آن تا حصول اطمینان از امنیت، حرمت و احترام حجاج ایرانی حج عمره لغو شود.
به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این طرح دیروز با بیش از 80 امضای نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.
جلوگیری و کاهش سفرهای عمره مفرده به عربستان
نمایندگان مجلس در تذکرات متعدد خود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تجدیدنظر در سفرهای عمره مفرده به عربستان و کاهش سهمیه این سفرها شدند.
محمدمهدی زاهدی و فرج‌الله عارفی نمایندگان کرمان و جیرفت در تذکری به رئیس‌جمهور و وزرای خارجه و ارشاد اسلامی خواستار اقدام قاطع علیه مقامات سعودی شدند که در برخورد با محرمین چند روز اخیر عمل شنیعی را انجام داده بودند.
نامه‌های نمایندگان به رئیس‌جمهور
از سوی دیگر نمایندگان ملت در نامه‌های متعدد به رئیس‌جمهور خواستار برخورد شدید ایشان با این بی‌حرمتی به زائران ایرانی شدند.
۱۸تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حسن روحانی خواستار مجازات عاملان تعرض به 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عربستان شدند.
در بخشی از این نامه آمده است: از شما به عنوان رئیس‌جمهور و عضو شورای عالی امنیت ملی خواستاریم ضمن اعتراض به دولت عربستان به خاطر این اقدام، نسبت به مجازات عاملان آن اقدام کرده و موضوع را مورد پیگیری جدی قرار دهید. این  نامه از سوی نادر قاضی پور احمد امیرآبادی، احمد توکلی، اسماعیل کوثری، رضا آشتیانی، علی مطهری، حمید رسایی، علیرضا محجوب، محمدقسیم عثمانی، علی‌اصغر زارعی، محمد بزرگواری، الیاس نادران، موسی احمدی، حسین نقوی حسینی، محمد جوکار، جبار کوچکی‌نژاد، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، احمد آریایی‌نژاد و نصرالله پژمان‌فر به امضا رسیده است.
کمیسیون فرهنگی مجلس نیز  با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار پیگیری برخورد شنیع مأموران سعودی با دو نفر از زائران ایرانی و جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده شد.
در این نامه آمده است: در روزهای ابتدای سال جاری برخورد شنیع مأموران عربستان با دو نوجوان ایرانی موجب تألمات شدید روحی نامبردگان و جریحه‌دار شدن قلوب مؤمنین به ویژه خانواده و بستگان آن دو عزیز شده‌اند لذا از آن مقام محترم انتظار اکید داریم ضمن پیگیری ویژه در این خصوص برای جلوگیری از رفتارهای مشابه در آینده تدابیر خاصی اندیشیده شود.
عربستان لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد
محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی نیز درباره هتک حرمت دو نوجوان ایرانی از سوی ماموران فرودگاه جده گفت: ما در مجلس طرحی را تهیه کردیم که زیارت عمره متوقف شود.
وی با اشاره به ادعای عربستان سعودی در اسلام و دینداری خاطرنشان کرد: این کشور انسان‌های فاسدی را در اموال و آزادی آبروی مسلمانان حاکم کرده است که نمونه‌اش را در ماجرای فرودگاه جده شاهد بودیم و به نظر من این نشان می‌دهد که حکومت عربستان لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد.
دهقان با یادآوری اینکه در طرح پیشنهادی تاکید شده است که تا زمانی که امنیت زائران ایرانی تضمین نشود باید حج عمره مفرده متوقف شود گفت: ما این مسیر را قطعا طی خواهیم کرد و البته ملت ما هم باید قدری تحمل کنند تا ما این موضوع را درست کنیم چرا که ما فرزندان خود را به سرزمین حج می‌فرستیم تا توشه معنوی برداشت کنند اما عربستان افراد فاسدی را در فرودگاه به کار گمارده است که آبروی اسلام و مسلمانی را برده‌اند.
وی با تاکید بر حساسیت مجلس شورای اسلامی بر تضمین شدن حرمت و آبروی زائران ایرانی تصریح کرد: از همان روز اول انتشار این خبر ما نامه‌ای با امضای چند نفر از نمایندگان به آقای رئیس‌جمهور نوشتیم که این موضوع را پیگیری و از حق ملت ایران دفاع کند و با دولت عربستان برخورد مناسب صورت گیرد.
سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس نیز  با بیان اینکه دولت باید درباره جنایت افسران سعودی نسبت به 2 نوجوان ایرانی تصمیم انقلابی و جدی بگیرد، گفت: دولت حداقل 2 سال حج عمره را تعطیل کند.
آخرین توضیحات سخنگوی وزارت خارجه
خبر دیگر اینکه به دنبال بروز حادثه تلخ سوء استفاده جنسی از دو نوجوان ایرانی توسط ماموران سعودی در فرودگاه جده، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسئولان بخش‌های ذی‌ربط عربستان سعودی اعلام کرده‌اند موضوع را پیگیری می‌کنند و تا عصر روز سه‌شنبه نیز براساس آخرین اطلاعات دریافتی توسط سرکنسولگری ما در جده، نتایج اولیه اقدامات مسئولان عربستان از تشکیل پرونده برای متهمان در یکی از شعب دادسرای مرتبط  حکایت دارد و شواهد حاکی از پیگیری مسئولان ذیربط سعودی است و امیدواریم این روند با جدیت کامل تا صدور حکم و مجازات افراد یاد شده ادامه یابد.
افخم همچنین گفت: وزارت خارجه بلافاصله پس از اطلاع از این حرکت ضد اخلاقی به‌طور جدی موضوع را پیگیری کرده و همکاران ما در جده پس از اطلاع از موضوع در فرودگاه این شهر حاضر شده و با حضور مسئولان ارشد فرودگاه به بررسی موضوع پرداختند و مسئولان عربستانی هم ضمن اعلام انزجار از این اقدام اظهار داشته‌اند موضوع برای آنها حیثیتی است و عوامل آن پس از اثبات جرم به مجازات شرعی و قانونی خواهند رسید.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: وزارت خارجه علاوه بر اعتراض رسمی و ارسال یادداشت اعتراضی، کاردار عربستان را احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به ایشان منتقل شده و از دولت عربستان خواستار تسریع اقدامات در روند مجازات متهمان شده‌ایم.
افخم اضافه کرد: وزارت امور خارجه اقدامات خود را از کلیه مجاری دیپلماتیک تا حصول نتیجه به طور مستمر و جدی ادامه خواهد داد.
حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه نیز پیش از این در اظهارنظری به تشریح ماوقع پرداخت و گفت: در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مامورین متخلف مذکور به بهانه مشکوک شدن به 2 نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شده که مامورین خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته‌اند و مسئولان امر را از این موضوع مطلع می‌کنند. مسئولان مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده اطلاع داده و با حضور کنسول آن سرکنسولگری، مقامات ذی‌ربط کاروان و مسئولان فرودگاه جده بررسی‌های میدانی به عمل آمده و پس از شناسایی 2 مامور متخلف، پس از انجام مقدمات قانونی طرف سعودی اقدام به بازداشت آنها می‌کند.
برخورد سهل‌انگارانه و التماسی را نخواهیم پذیرفت
بیش از 60 سینماگر و اهالی رسانه در نامه‌ای خواستار برخورد شایسته و شدید دستگاه‌های مسئول در مقابل حرمت شکنی به هموطنانمان در خارج از کشور شدند.
در بخشی از این نامه آمده است: حرکت شرم‌آور ماموران سعودی نسبت به دو نوجوان ایرانی به شدت محکوم است و  امضاکنندگان خواستار برخورد شایسته و شدید دستگاه‌های مسئول در مقابل حفظ حرمت هموطنانمان در خارج از کشور هستند و برخورد سهل‌انگارانه و التماسی را نخواهند پذیرفت.
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نیز در پی هتک حرمت به دو زائر ایرانی اعلام کرد: چگونه غیرت اهالی تدبیر اجازه می‌دهد به زائران ایرانی هتک حرمت شود اما اقدامی قاطعانه صورت نپذیرد؟ این سکوت برای چیست؟
در بخشی از این بیانیه آمده است: سکوت در برابر عربستان سعودی بر مبنای کدام حکمت و مصلحتی است؟ مگر نه این است که در طول این سه دهه آل سعود و جیره‌خوارانش بیشترین دشمنی‌ها را با جبهه مقاومت کرده‌اند. عزت ملی و احترام پاسپورت ایرانی هم که بارها توسط ایشان زیر پا گذارده شده. ما دانشجویان انقلابی بنا به وصیت و سفارش حضرت روح‌الله خشم انقلابی خود را در سینه‌ها نگاه خواهیم داشت و با خشم و نفرت به این دشمنان انسانیت می‌نگریم و تا بازپس گرفتن حرم الله و شست​ و​ شو و تطهیر آن با اشک دیدگان و خون شهیدانمان از پای نخواهیم نشست و بار دیگر کعبه را حرم امن الهی و کانون آزادگان و مستضعفان عالم قرار خواهیم داد و سر حقیقی حج را نمایان خواهیم کرد. ان‌شاءالله. و انتظار داریم تا در سال همدلی و همزبانی، دولت محترم با امت همدل حزب‌الله همزبانی پیشه گیرد و نماینده خشم انقلابی ملت ایران باشد.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

سعید
ساعت23:44---22 فروردين 1394

سلام مطلب خیلی عالی بود
لطفا شعر خودم رو
من دارم تو هم داری !
همان فتوای جنجالی
رو ببینید در این خصوص



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: بهت جامعه , خشم و انزجار , عمومی, هتک حرمت , دو زائر , ایرانی , فرودگاه, جده , 70 نماینده مجلس, لغو , سفر , عمره , شدند,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان