پشت پرده کمک‌های هوایی به داعش و نقش مرموز آمریکایی‌ها در عراق
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 76
بازدید دیروز : 9538
بازدید هفته : 12852
بازدید ماه : 28794
بازدید کل : 1016688
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 12:26 |

پشت پرده کمک‌های هوایی به داعش و نقش مرموز آمریکایی‌ها در عراق

تکرار پرتاب بسته‌های کمک برای داعش از سوی هواپیماهای ناشناس آنهم در شرایطی که تروریست های این گروهک در تنگنا و محاصره قرار گرفته اند آرام آرام به معمایی برای عراقی ها تبدیل شده است و اینکه آمریکا در این میان چه نقشی ایفا می‌کند.

  هنگامی که آمریکا با تعلل زیاد و در واقع زمانی که داعش به مرزهای اربیل نزدیک شدند به فکر مقابله با آن افتاد و علت این تکاپوی دیر هنگام نیز منافعی بود که ایالات متحده در اقلیم کردستان داشت.

یکی از اقداماتی که آمریکا انجام داد تشکیل ائتلافی با مشارکت بیش از چهل کشور برای مقابله با داعش بود که برخی کشورهای همپیمان منطقه ای واشنگتن از جمله عربستان سعودی، امارات و اردن در این ائتلاف مشارکت کردند.

اما جدای از تحرکات این ائتلاف در سوریه و موضوع اسارت معاذ الکساسبه خلبان اردنی که به اسارت داعش درآمد و اخبار و روایت های فراوانی درباره شیوه اسارت وی از جمله اینکه جنگنده پیشرفته اف 16 وی با موشک حرارتی تکفیری ها هدف قرار گرفته است و نیز تلاش آمریکا برای وارونه جلوه دادن موضوع و اینکه نقص فنی عامل سقوط این جنگنده بوده است مطرح شد و اینکه برای نجات وی عملیات ناموفقی انجام داد که جان این خلبان اردنی را به خطر انداخت،موضوع قابل بحث نقش ائتلاف بین المللی در عراق است.

در واقع هنگامی که آمریکا اقدام به تشکیل ائتلاف بین المللی برای هدف قرار دادن داعش در عراق و سوریه پس از تشکیل دولت عراق جدید کند، نیروی هوایی عراق با امکانات محدود خود و جنگنده های سوخوی کار کرده و مستعمل، مراکز داعش را هدف قرار می داد و عملکرد بهتری با ماموریت جنگنده های غربی(آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و غیره) داشتند.از همان ابتدا دخالت آمریکا در عراق و ارتباط دادن موضوع با سوریه با مخالفت های فراوانی روبرو بود اما یکی از موضوعاتی که اعتراض همگانی به ویژه نمایندگان  عراقی را به دنبال داشته است کمک جنگنده های آمریکایی به داعش از طریق هوایی است.

شروع داستان ارسال بسته های اشتباهی!

از زمانی که کلنل "استیو وارین" سخنگوی پنتاگون در 22 اکتبر گذشته از بسته اشتباهی در سوریه خبر داد ما شاهد تکرار این قبیل اقدامات در عراق نیز هستیم این کمک ها قرار بود به مدافعان کوبانی در آن هنگام ارسال شود اما به دست داعش رسید و تصاویر آن که داعشی ها در حال برداشتن آن بودند جنجال زیادی به پا کرد.

در تاریخ 27 دسامبر سال 2014 نیز دوربین های جنگنده های عراقی، هواپیماهای ناشناسی را رصد کرد که به نظر ساخت آمریکا بودند و در حال انداختن کمک نظامی در مناطق تحت اشغال داعش و آن هم زمانی که نیروهای امنیتی ومردمی عراقی در حال جنگ با داعش در منطقه مذکور بودند. البته امکان اشتباه وجود دارد و این موضوع در اوایل اکتبر از سوی جنگنده های عراقی که قصد داشتند در منطقه الصقلاویه برای نیروهای عراقی محاصره شده کمک ارسال کنند اما اشتباه در طرح ها و تاکتیک های نظامی این منطقه سبب شد که کمک های غذایی و آبی به داعش به جای نیروهای امنیتی عراق برسد اما این با طرح های و توطئه های پنهانی تفاوت می کند. در برخی موارد به گفته منابع عراقی موضوع فراتر از کمک هوایی بود و برخی منابع عراقی از کمک مستقیم جنگنده های ائتلاف به داعش خبر دادند.

واکنش های محافل عراقی

این تحرکات واکنش تندی از سوی شخصیت های رسمی و غیر رسمی در داخل عراق به دنبال داشت. یکی از نمایندگان عضو تشکل صادقون در پارلمان عراق اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم که نشان می دهد آمریکا سلاح و مهمات برای گروهک داعش در مناطق تحت اشغال آنها پرتاب می کند و حملات خود را به مناطقی که داعش در آنها حضور ندارد متمرکز کرده است و هدف از آن ممانعت از پیشروی نیروهای مردمی و گروه های مقاومت است.

قاسم الاعرجی رئیس تشکل بدر در پارلمان عراق نیز گفت: آمریکا سیاست لا غالب و لا مغلوب را در جنگ عراق علیه تروریسم دنبال می کند و این از آشکار سازی توطئه هایی که ما قبلا از آن بسیار سخن گفته ایم معلوم می شود.آمرکیا به دنبال طولانی کردن جنگ در عراق است و موضوع انداختن کمک تسلیحاتی برای داعش با بسته های هوایی در مناطق نزدیک به بلد، بیجی و المقدادیه گواه این مدعاست و ما شاهد آن هستیم.

عبدالقهار السامرایی نماینده مجلس عراق گفت: تروریست‌های داعش کمک هوایی دریافت می کنند و هواپیماهای ناشناس در مناطق مختلف عراق این کمک ها را به داعش می رسانند.

فلاح السعدی کارشناس امنیتی عراقی تأکید کرد: حمایت آمریکا از گروهک داعش اخیراً به‌ویژه با توجه به نزدیک شدن به آزاد سازی موصل بیشتر شده است و آمریکا سلاح‌های پیشرفته و مرگبار به داعشی‌ها می‌دهد.

وی افزود: ساکنان موصل می‌گویند که هواپیماهای ناشناس روزانه در فرودگاه موصل فرود می‌آیند و محموله خود را شبانه تخلیه می‌کنند. شاهدان عینی در داخل موصل این هواپیماها را آمریکایی می‌دانند که سلاح‌های پیشرفته‌ای به داعش می‌دهند که کشورهای منطقه در اختیار ندارند.

این کارشناس امنیتی گفت: واشنگتن در سطح بالایی با سرکرده‌های داعش هماهنگ است. تلاش‌های آمریکا برای درهم شکستن روحیه ارتش عراق از طریق شایعه پراکنی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره در اختیار داشتن سلاح شیمیایی و ویرانگر از سوی داعش نگران کننده است.السعدی از دولت عراق خواست که همکاری با آمریکا تحت پوشش مبارزه با تروریسم را متوقف کند زیرا آن به‌نفع عراق نیست بلکه به‌نفع واشنگتن است.

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر گفت: ائتلاف بین المللی به‌رهبری آمریکا عاجز از آزاد سازی منطقه‌ای در عراق است. العامری از شروع جمع‌آوری شواهد و ادله‌ای که از کمک هوایی ائتلاف بین المللی به‌رهبری آمریکا به داعش در جنوب صلاح الدین حکایت دارد خبر داده بود.

«عالیه نصیف» نماینده پارلمان عراق  نیز گفت: وزارت خارجه باید دادخواستی را علیه آمریکا و حمایت و کمک آن از گروه تروریستی داعش تنظیم و به سازمان ملل شکایت کند.
وی با صدور بیانیه ای، به پرواز هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی عراق و به‌عبارت بهتر بر فراز مناطق تحت اشغال داعش و  انداختن بسته‌های کمکی اشاره کرده و افزوده بود: نمی‌توان این اقدام را پس از چند بار تکرار، اشتباه غیرعمدی دانست بلکه  عمدی و نقض قوانین و عرف بین‌المللی است.

ماجد الغراوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز در این باره گفت: مطالب برخی رسانه‌ها به نقل از مسئولان نیروهای مردمی عراق، دست داشتن آمریکا در حمایت و پشتیبانی مالی از گروه تروریستی داعش را تأیید می‌کند و آمریکا متهم اول در حمایت از این گروه تروریستی است. آمریکا و برخی کشورهای ائتلاف بین المللی از گروه داعش به‌صورت غیرمستقیم حمایت و پشتیبانی مالی می‌کنند؛ به‌ویژه باتوجه به اقدام هواپیماهای ائتلاف در پرتاب محموله سلاح و مهمات روی مناطق تحت کنترل گروه داعش.

وی تصریح کرد: اقدام هواپیماهای ائتلاف در پرتاب محموله‌ای با استفاده از چتر روی منطقه شرقی الخضیره بین شهرهای بلد و الضلوعیه تأیید می‌کند که آمریکا از گروه داعش حمایت می‌کند.

مثال آلوسی عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق  نیز خواستار احضار سفیر آمریکا در عراق در قبال اخبار مربوط به پرتاب سلاح از سوی هواپیماهای آمریکایی برای داعشی‌ها شده بود.

مهندس "مفید البلداوی" فرماندار شهر بلد واقع در شمال استان صلاح‌الدین اعلام کرد: یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی وابسته به ائتلاف بین المللی به‌وسیله چتر و به‌صورت عمدی یک محموله سلاح و مهمات نظامی را بر فراز منطقه الخضیره که تحت سیطره داعش است، فرستاده است.

همزمان حنان الفتلاوی نماینده مستقل پارلمان عراق نیز گفت: جنگنده‌های ائتلاف بین المللی مرکز نظامیان عراقی را در بیجی هدف قرار داده‌اند و سبب کشته شدن تعدادی از نیروهای عراقی شده‌اند. دولت عراق باید در این باره واکنش نشان دهد. سکوت فرمانده کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع عراق در این باره تأمل برانگیز است. آیا ما باید دوباره باور کنیم که این اقدامی غیرعمدی و اشتباهی بوده است؟ آیا اشتباه فقط باید درباره ارتش و نیروهای مردمی عراق رخ دهد؟ آیا ارسال سلاح برای داعشی‌ها در منطقه بلد اشتباهی است؟ ما نیاز به پاسخ روشن داریم.

الفتلاوی تصریح کرد: ما منتظر موضع دولت عراق برای توقف این بازی مضحک هستیم زیرا مردم عراق بر این باورند که ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش نیامده است بلکه برای حمایت از تروریست‌های داعش و جنگ با نیروهای مردمی آمده است.

نگاه رسانه های عراقی به تقویت تکفیری ها

سایت عراقی "المعلومه" هم به نقل از پایگاه‌های اجتماعی نواری ویدیویی را منتشر کردند که در آن یک هواپیمای ناشناس نظامی دیده می‌شود که از آسمان یک چتر بزرگ را که محتویات بسیاری داشته، بر فراز منطقه الخضیره فرو می‌فرستاد.

پایگاه اینترنتی المصدر نیوز عراقی در این باره می نویسد: نیروهای ائتلاف بین‌المللی گوش ما را کر کرده‌اند و مدعی هستند که حملات هوایی آنها از هزار حمله فراتر رفته است و داعش افول کرده است.

المصدر نیوز می افزاید: نوعی استراتژی برای ایجاد خوف ساکنان غرب عراق از نیروهای مردمی پیاده می شود و این به حدی است که رسانه‌ای هم شده است. ما شاهد این هستیم که داعش بر هر منطقه‌ای که می خواهد مسلط می شود و این در حالی است که جنگنده های ائتلاف بین المللی از رصد شبانه روزی مناطق مذکور دم می زنند.

این رسانه عراقی بیان کرد: این جای تعجب دارد که می شنویم داعش همچنان توان مانور دارد به ویژه که برخی خبرها از سقوط منطقه المحبوبیه در الانبار به دست داعش حکایت دارد آنهم بدون هیچ درگیری. اما نکته قابل توجه این است که تروریست های داعش نقطه به نقطه حرکت کرده اند تا به منطقه محبوبیه رسیده اند و آنها به شکل ستون زرهی و با سلاح های سنگین و ادوات بزرگ حرکت کرده اند و مسافت طی شده از سوی آنها بیش از بیست کیلومتر است و در این مدت جنگنده های ائتلاف هیچ تحرکی انجام نداده اند.

المصدر نیوز نوشت: جنگنده های ائتلاف می توانستند این ستون زرهی را هدف قرار دهند و در طول مسیر آن را نابود کنند اما به نظر می رسد که غربی ها و آمریکایی ها به حوادث مناطق مختلف توجهی ندارند و سقوط روستاها و نواحی مقدمه‌ای برای سقوط الرمادی به طور کامل است تا بغداد یا شهر مقدس کربلا در معرض خطر قرار گیرد. تحرک مشکوک ائتلاف بین المللی از ممانعت نیروی مردمی با ورود به مناطق سنی از طریق هراس افکنی در میان ساکنان غربی و نیز چشم پوشی از جنایات ضد بشری داعش آغاز شده است و بعید نیست که مردم داعشی ها را در خیابان های بغداد بر اساس توافق میان آنها و آمریکایی‌ها ببینند.

این رسانه تاکید کرد: دولت عراق و مردم عراق نباید به این کشورها اعتماد کنند و مردم و ساکنان مناطق غربی نیز نباید از نیروهای مردمی هراس داشته باشند زیرا آنها فرزندان این کشور هستند و کشورهای غربی کاری برای ساکنان مناطق غرب کشور و نیز کل کشورهای منطقه انجام نمی دهند و تنها مردم عراق در سختی ها در کنار ساکنان مناطق غربی قرار می گیرند.

جنگنده هایی که فقط تماشاگر هستند

اما یک منبع امنیتی در استان الانبار از خودداری جنگنده اف16 آمریکا از حمله به مراکز داعش در جنوب فلوجه پرده برداشت.این منبع بیان کرد: تروریست‌های جنایتکار داعش به مناطقی در جنوب فلوجه شامل منطقه التوزیع الجدید و النعیمیه، مرکز پلیس النعیمیه و شهید عامر یورش بردند. جنگنده‌های اف16 آمریکا در زمان حمله داعش در آسمان منطقه مشاهده شدند اما عملیاتی علیه داعش انجام ندادند اما گروه‌های مقاومت اسلامی این حمله را دفع کردند و تلفات و خسارات سنگینی به داعش وارد کردند.

توجیهات آمریکایی ها

در مقابل آمریکا کوشیدند که موضوع را تکذیب کنند و سفارت آمریکا در بغداد کمک هوایی به داعش در منطقه الخضیره در نزدیکی بلد در شمال غرب بغداد را رد کرد و مدعی شد این خبر دقیق نیست و آمریکا هرگز و در هیچ شرایطی اقدامی از این قبیل انجام نمی دهد و این گزارش های رسانه نادرست است.

اهداف آمریکا از تجهیز داعش

اما آمریکا از تجهیز داعش به دنبال چیست؟ اگر فرضیه سیاست لا غالب ولا  مغلوبی که آمریکا در عراق در پیش گرفته است را درست بدانیم و اشتباهات(عمدی) و مانع تراشی در مسیر روند تسلیحاتی عراق را جدی بدانیم این موضع به منزله بازگشت عقربه های ساعت به عقب است.

در واقع هنگامی که مسئولان ارشد آمریکایی از طولانی کردن جنگ علیه داعش سخن می گویند و کاخ سفید بر اساس گمانه زنی های خود زمانی حدود سه سال و بیشتر را مطرح می کند این با پیروزی های سریع نیروهای عراقی در تضاد است.

اما آمریکا از طولانی کردن بحران عراق به دنبال چیست؟ احتمالا موضوع به مسائل منطقه ای مهم و حیاتی مرتبط است و آمریکا در زمان تصدی ریاست جمهوری باراک اوباما به نظر می رسد که موضوعات دیگر را در رده بعد از موضوع ایران قرار داده است.

جاناتان استیونسون که در فاصله 2011 تا2013 مدیر امور سیاسی و نظامی خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا بوده است گفت: ایمان به صبر استراتژیک از خود باراک اوباما نشات می گیرد.قید و بندهای بودجه و آرزوهای کاخ سفید درباره گشایش در موضع توافق هسته ای احتمالی با تهران اسلوب صبر را طلب می کند بنابراین تاخیر در مقابله با داعش به محاسبات استراتژیک دراز مدت به نسبت آمریکا برای تحقق پیروزی ها در جبهه های دیگر غیر از عراق مربوط می شود.اما برخی این موضوع را به مثابه پروپاگاندا و به دست آوردن امتیازات است.

نتیجه گیری:

واقعیت این است که آمریکا نمی خواهد که داعش کاملا نابود شود زیرا از آن استفاده تبلیغاتی می کند در واقع آمریکا به دنبال مهار داعش است.آمریکا از سویی نمی خواهد که تروریست های داعش به مرزهای همپیمانان آن از جمله عربستان سعودی و کویت واردن نزدیک شود و از سویی به دنبال تحقق رویاهای بر باد رفته خود در عراق است.

آمریکا زمانی که در 31 دسامبر سال 2011 از عراق بیرون رفت در واقع مایل به خروج از این کشور نبود و فشارهای مردمی واصرار مرجعیت دینی بر اجرای توافق نامه های مربوط به خروج آمریکایی ها را وادار به ترک عراق کرد.

آنها تلاش فراوانی کردند تا برای نظامیان خود مصونیت قضایی بگیرند اما توفیقی در این راه به دست نیاورند واینکه داعش این فرصت را برای آنها فراهم آورده است تا به آرزوهایی که قبلا در تحقق آن شکست خورده اند با توجه به شرایط جدید عراق دست پیدا کنند.

اگر نگاهی به عملکرد آمریکا در عراق به ویژه پس از اشغال بخش هایی زیادی از عراق از سوی داعش بیندازیم متوجه می شویم که آمریکا بحث پیشرفت در روند سیاسی و تغییر نوری المالکی و روی کار آمدن دولتی که خواسته همه طیف ها را برآورده کند مطرح کرد.

در واقع آمریکایی‌ها مایل نیستند که نیروهای مردمی و امنیتی عراق پیروزی به دست آورند زمانی که نیروهای پیشمرگه که با اقبال بیشتری از سوی واشنگتن برخوردار است یک گذرگاه در سنجار در نینوا باز می کنند تبلیغات گسترده ای صورت می گیرد و در مقابل تحلیلگران و ژورنالیست های غربی می‌کوشند که دستاوردهای نیروهای مردمی و امنیتی عراق را نادیده بگیرند.

از زمان حمله داعش به عراق بارها از زبان برخی مسئولان آمریکایی مواضعی را مشاهده کرده ایم که از عجز و نا کارآمدی ارتش عراق سخن گفته شده است.در حالی آمریکا و غرب می کوشد که عملکرد موثری از ائتلاف نشان دهد که از زمان تشکیل ائتلاف تاکنون دستاورد چشمگیری را از این ائتلاف ندیده ایم و به گفته منابع عراقی در موارد بسیاری که عراقی ها به کمک هوایی نیاز داشته اند خبری از کمک هوایی نبوده زیرا سیاست آمریکا مبهم است.

 


تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

pegah
ساعت13:01---15 دی 1393
ممنون از وب خوبتون عالی و به روز بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: پشت پرده, کمک‌های, هوایی, داعش, نقش, مرموز, آمریکایی‌ها , عراق, واکنش های, محافل, عراقی, سیاست, لا غالب, لا مغلوب,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان