سقوط رتبه علمی ایران دانشگاه‌ها به کدام سو می‌روند؟!
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 93
بازدید هفته : 639
بازدید ماه : 22357
بازدید کل : 987788
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:8 |

دکتر جعفر مهراد در عین حال گفت: در سال 1391 برابر با سال 2012 میلادی این رقم به 40 هزار و 104 مدرک افزایش یافته که در تاریخ سنجش تولیدات علمی کشور بی‌سابقه است. در اینجا سهم ایران از کل تولید علم جهان 1/6 درصد است.
مهراد در ادامه به کاهش قابل ملاحظه پیشرفت علمی کشور در برهه روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: بررسی میزان تولیدات علمی کشور در سال 1392 برابر با سال 2013 میلادی در پایگاه استنادی اسکوپوس نشان می‌دهد که کل تولیدات علمی ایران 39 هزار و 99 مدرک است. سهم تولید علم ایران از کل تولید علم جهان 1/5 درصد بوده است.
وی با اعلام نگرانی از روند نزولی علمی کشور در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی تصریح کرد: آمار مربوط به سال 2014 میلادی که تنها چهار ماه از آن سپری شده است نشان می‌دهد که در این فاصله زمانی، ایران تنها 10 هزار و 916 مدرک در مجلات معتبر بین‌المللی منتشر کرده و در اسکوپوس نمایه‌سازی شده است.
آمار و ارقام فوق‌الذکر حاکی از آن است که اساساً مسیری که وزارت علوم در یک سال اخیر طی کرده، مسیر پیشرفت علمی نیست. چرا که بحث طرح‌های کلان ملی که در سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها مطرح شد و با وجود کمبود هزینه، اجرای این طرح‌ها پیشرفت مناسبی را طی می‌کرد، به یکباره 47 طرح کلان در آخرین جلسه شورای عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) به 8 طرح کاهش یافت!
طی یک سال گذشته، هر چند دستگاه‌های متناظر وزارت علوم چون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به رشد علمی خود ادامه داده و پیشرفت‌های قابل توجهی نیز کسب کرده‌اند، عمده توان وزارت علوم اما صرف مسائلی چون «انتخابات بازی» درباره رئیسان دانشگاه‌ها شده و غلبه نگاه سیاسی، باعث شده چندین دانشگاه بزرگ و مطرح کشور، همچنان با سرپرست اداره شوند. تزلزل در نظام سیاستگذاری و فقدان شرایط لازم برای برنامه‌ریزی بلند مدت، رنج دردناک سیستم مدیریتی دانشگاه‌های کشور بوده است.
با این شرایط می‌توان نمایندگان ملت را در استفاده از اهرم فشار استیضاح علیه وزیر علوم دولت اعتدال محق دانست چه آنکه رهبری معظم انقلاب پیش از این نیز با ابراز نگرانی از کاهش روند رشد علمی کشور فرموده بودند:
«مسئله حرکت علمی کشور به نظر من یک چیز اساسی است برای حیات آینده ملت ما لکن آنچه من را دچار دغدغه می‌کند این است که ما این حرکتمان هنوز به نقطه ثبات نرسیده است من می‌خواهم عرض بکنم مبادا وضعیتی پیش بیاوریم که این حرکت متوقف بشود.»
گفتنی است وزارت علوم در یک‌سال گذشته با تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی، روند رو‌ به رشد پیشرفت علمی کشور را مختل کرده است بطوری که علی‌رغم نیاز شدید کشور به شتابگیری تولید علمی و ثبات مدیریتی، مهمترین دانشگاه‌های کشور در بلاتکلیفی بسر می‌برند و کماکان با سرپرست اداره می‌شوند.
سیاسی‌کاری وزیر علوم پیرامون انتصاب سرپرستان دانشگاه‌ها به حدی بود که حتی در مواردی، تذکرات صریح شخص رئيس‌جمهور و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز در پی داشت.
این در حالی است که دانشگاه تهران به‌عنوان مرجع علمی کشور و مهم‌ترین تولیدکننده علم در منطقه، در طول یک‌سال گذشته، 2 سرپرست را به خود دیده و در عین حال بسیاری دیگر از دانشگاه‌های مطرح کشور نیز همچنان در بلاتکلیفی تعیین رئيس بسر می‌ برند.
بازگشت گسترده اساتید مسئله‌دار و دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها نیز از دیگر موضوعاتی است که به التهاب بیش از پیش فضای آموزش عالی کشور دامن زده است.
طی دوران مدیریت دولت اعتدال، مسئولان وزارت علوم با دعوت مجدد از اساتیدی که دارای سوابق سوئی چون ضدیت با نظام، مشارکت در فتنه 88 و حتی عضویت در شرکت‌های هرمی و مسائل غیراخلاقی بوده‌اند، از ایشان حمایت کرده و این حرکت را اقدامی در راستای بازگرداندن آرامش به اتمسفر دانشگاهی تعبیر می‌کنند!
از سوی دیگر از سرگیری تحصیل تعدادی از دانشجویان مرتکب اقدامات ضد امنیتی، محکومین قضایی و مرتکبین تخلفات اخلاقی که همگی با حکم قطعی شورای مرکزی انضباطی اخراج شده بودند از دیگر بدعت‌های وزیر علوم به شمار می‌رود که می‌توان آن را در حکم زورآزمایی سیاسی در قبال منتقدین ارزیابی نمود.
گفتنی است پس از جنجال‌های اخیر در خصوص دانشجویان بورسیه که به قصد فرار از اصل موضوع استیضاح صورت گرفته، معاون بورس و امور دانشجویان دولت دهم به پشت پرده برخی جنجال‌ها اشاره کرد و گفت: در بین این عزیزان، تعداد زیادی از مربیان موسسات آموزشی و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی کشور، دانشجویان ممتاز دانشگاه‌ها، ایثارگران و فرزندان معظم شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز و قهرمانان ورزشی ملی و بین‌المللی کشور هستند.
با فرض محالی که غیرقانونی بودن بورسیه این افراد اثبات شده باشد، بر اساس کدام قانون، مجوز انتشار آن در رسانه‌ها به‌دست آورده‌اید؟ و در نهایت سوال از مدیرانی که این اسامی را در اختیار دارند، این اسامی از چه طریقی از دست شما به بیرون راه یافته و در اختیار افراد مجهول‌الهویه و رسانه‌ها قرار گرفته است؟
مسلمی نائینی با بیان اینکه اخباری نیز مبنی بر اینکه توصیه‌هایی از تشکل‌های مختلف در خصوص افراد بورسیه در تعدادی از خبرگزاری‌ها منتشر شده است، تاکید کرد: علاوه بر موسسات و دستگاه‌های اجرایی، دیگر ارگان‌هایی که به ما در شناسایی افراد شایسته برای بورسیه شدن کمک می‌کردند، انجمن‌ها، تشکل‌ها و گروه‌های علمی و صنفی فعال دانشجویی و وفاداری به نظام اسلامی بودند. از آنها درخواست شد به اعضای واجد شرایط خود برای ثبت‌نام در سامانه بورس، توصیه و راهنمایی لازم را ارائه دهند. این کار نه تنها در این دوره بلکه در دوره‌های سابق نیز انجام می‌شد و از این طریق افراد بسیار خوب و باارزشی پذیرش می‌شدند.
مدیر کل بورسیه وزارت علوم دولت دهم افزود: پس از ثبت‌نام و تایید آنها، فرایند بررسی مدارک و مصاحبه علمی و عمومی آنها همانند بقیه داوطلبان انجام و افراد پذیرش شده و به تایید شورای مرکزی بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که متشکل از معاونین وزارت، مدیر کل بورس و روسای تعدادی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بوده و با حکم وزیر منصوب می‌شدند قرار می‌گرفت. در این میان، سعی می‌شد گرایش خاص افراد مد نظر قرار نگرفته و حتی تعدادی از اعضای محترم تشکل‌ها و شوراهای دانشجویی کشور که با مدیران وزارت همسویی نداشتند نیز پس از طی فرایند بورس پذیرفته شده‌اند. یکی از این تشکل‌ها بیش از 10 نفر از اعضا یا مرتبطین خود که موفق به ثبت‌نام در سامانه بورس وزارت علوم شده بودند معرفی نمود که از این بین، تنها دو نفر در مراحل بررسی مدارک و مصاحبه علمی و عمومی در وزارت قبول شده و موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شدند.
وی در ادامه گفت: تاکنون مدیران سابق وزارت، دانش‌آموختگان و دانشجویان عزیز نیز به خاطر پیگیری کمیته تعیین شده از طرف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبر و تحمل نموده اما حق هرگونه پیگیری قانونی و اعاده حیثیت خود را از طریق مراجع قانونی درباره افراد، خبرگزاری‌ها و... که بدون آگاهی کافی اقدام به تخریب وجهه آنها را نموده‌اند محفوظ می‌داند.
اکنون می‌باید منتظر ماند و دید که آیا فرجی دانا به سلامت از گردنه پرپیچ و خم استیضاح عبور خواهد کرد یا اولین وزیر کنار گذاشته شده از دولت تدبیر و امید خواهد بود؟!

کیهان


تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: سقوط , رتبه , علمی, ایران , دانشگاه‌ها , استیضاح , وزیر علوم, فرجی‌دانا , توقف, روند رو به رشد, پیشرفت, علمی, کشور,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان