بازتاب جهانی قرار گرفتن چهارمین ماهواره ایرانی در مدار زمین
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 116
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 2400
بازدید ماه : 31503
بازدید کل : 1019397
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 9:45 |

 

بازتاب جهانی قرار گرفتن چهارمین ماهواره ایرانی در مدار زمین های مختلف جهان ضمن انتشار عکس‌هایی از ماهواره ایرانی «فجر» بر موفقیت‎ ایران در پرتاب این ماهواره با تکیه بر توانمندی‌های داخلی تاکید و آن را ماهواره‌ای کاملا «بومی» و «پیشرفته» توصیف کردند.

 

 متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ایران به عنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران به عنوان اولین سازنده ماهواره در کشور، امروز(دوشنبه) موفق شدند با شعار الله اکبر و رمز مبارک «یا محمد رسول الله» و با فرمان رئیس‌جمهور  چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام  «فجر» به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دهند.

پرتاب ماهواره ایرانی «فجر» به فضا با اتکا به توانمندی متخصصان ایرانی در رسانه‌های خبری به عنوان یک سوژه مهم، بازتاب گسترده داشت.

مطبوعات و رسانه‌های مختلف جهان با انتشار گزارش‌های درباره در مدار زمین قرار گرفتن ماهواره «فجر» به فضا به طور وسیعی موفقیت‌آمیز بودن این پروژه و همچنین سخنان رئیس جمهوری ایران پس از پرتاب این ماهواره را پوشش دادند.

در پی پرتاب ماهواره فجر به فضا و قرار گرفتن در مدار زمین، رسانه‌های جهان با انتشار عکس‌هایی از این ماهواره، پرتاب آن را «موفقیت‌آمیز» خواندند.

روزنامه‌ها و رسانه‎های جهان عرب پرتاب ماهواره ایرانی فجر در زمینه‌های علمی را موفقیت‌آمیز برشمردند.

بسیاری از رسانه‌های عرب زبان از جمله «السومریه نیوز،روسیاالیوم، اذاعه النور، نجوم مصر، المصریون، الرای، المنار، ایلاف، الحدث، العربیه، سلاب نیوز، العهد، العرب، عرب48، سوئز اینفو، المیادین، التحریر و...» در حجم وسیعی خبر فرستادن چهارمین ماهواره ایرانی به فضا را منتشر و بر ساخته شدن آن به دست متخصصان و مهندسان ایرانی تاکید کردند.

برخی از شبکه‌های تلویزیونی جهان نیز ضمن انتشار فیلم پرتاب این ماهواره، چندین کارشناس و تحلیلگر برای تفسیر و تحلیل آن دعوت کردند.

در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی ای‌پی‌تی‌ان گزارش داد: این ماهواره همزمان با سی و ششمین سالگرد انقلاب ایران در حالی پرتاب می‌شود که مذاکرات ایران با گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای تهران ادامه دارد.

یکی از کارشناسان این شبکه خبری در تحلیل خود از پرتاب چهارمین ماهواره ایرانی اعلام کرد که ناظران بین المللی نگران هستند برنامه فضایی ایران به این کشور در طراحی و ساخت موشک‌هایی با قابلیت حمل سلاح‌های اتمی کمک کند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به نقل از رسانه های ایران خبر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر توسط ایران به مدار زمین را پوشش داد.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود عنوان کرد: ایران اعلام کرد که یک ماهواره جدید به مدار زمین پرتاب کرده است. این چهارمین بار است که ایران ماهواره به فضا می فرستد.

خبرگزاری شینهوا چین نیز در گزارشی اعلام کرد که ایران با موفقیت این ماهواره را در مدار زمین قرار داد.

شبکه خبری الجزیره هم در گزارشی به مشخصات فنی این ماهواره پرداخته ولی در انتها، بدون اشاره به تفاوت پررنگ ماهواره‌های غیرنظامی و موشک‌های نظامی، بحث پرتاب «فجر» را زنگ خطری برای جامعه جهانی دانسته و گفته که «ارتقای تکنولوژی تهران می‌تواند مقاصد نظامی داشته باشد.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی کوتاه از پرتاب ماهواره فجر منتشر کرده که البته بیشترین حجم همین گزارش کوتاه، پرتاب ماهواره «فجر» را به مذاکرات ایران و 1+5 و ساخت موشک‌های قابل حمل کلاهک‌های هسته‌ای ارتباط داد و نوشت: «غرب نگران است که ایران اورانیوم را تا غلظت لازم برای ساخت بمب اتمی، غنی‌سازی کند».

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: بازتاب, جهانی, چهارمین, ماهواره, ایرانی, مدار, زمین, فجر, ماهواره ایرانی, بومی, پیشرفته,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 20:22 |

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با "فرید زکریا" مجری و کارشناس شبکه خبری سی ان ان گفت به این دلیل با بنیامین نتانیاهو

نخست وزیر اسرائیل در ماه مارس دیدار نمی‌کند که سفرش به واشنگتن بسیار به انتخابات آتی اسرائیل نزدیک است.

وی در این باره گفت: من دیدار با نتانیاهو را صرفا به این دلیل رد کردم که سیاست کلی ما این است که ما با هیچ رهبری دو هفته پیش از انتخابات آنها دیدار نمی‌کنیم. تصور می‌کنم این [دیدار با نتانیاهو] غیرمناسب است و این در خصوص برخی از همپیمانان نزدیک ما صدق می‌کند.

اوباما تاکید کرد اگر نتانیاهو می‌خواهد به آمریکا بیاید و این دیدار بسیار مهمی بود باید در تاریخی دور از انتخابات پارلمانی اسرائیل باشد تا به نوعی مداخله ما یا اعمال فشار در این خصوص تلقی نشود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که نهادهای جاسوسی اسرائیل تایید کرده‌اند ایران ذخایر اورانیوم با غنای بالای خود را کاهش داده است.

اوباما در ادامه مصاحبه با سی ان ان گفت اعمال تحریم‌های جدید درحال حاضر به ایران راه فرار از مذاکرات می‌دهد، که این نتیجه‌ای است که هیچ کس خواهان آن نیست.

رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود: برای ما تضعیف دیپلماسی در این برهه حساس اشتباهی بزرگ است و آنچه نیاز داریم اتمام این دور از مذاکرات و اعمال فشار بر ایران است تا به آنچه جامعه بین الملل خواستار آن است، بله بگوید.

وی در ادامه گفت مطمئن است که می‌تواند با موفقیت برای تصویب توافق نهایی با ایران لابی کند.

اوباما تاکید کرد: من پیش از این گفته‌ام که ما توافق بد را قبول نخواهیم کرد. اما اگر بتوانم تایید کنم که توافق نهایی قرار است به آن برسیم به ما از طریق سازوکارهای راستی آزمایی قطعی تضمین دهد ایران نمی‌تواند به توانایی گریز هسته ای دست یابد، اگر شماری از دانشمندان و کارشنان هسته‌ای بگویند این توافق تضمین می‌کند ایران در آستانه هسته‌ای نظامی شدن نیست، آنگاه باید یک بحث عمومی در این خصوص داشته باشیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: در آن هنگام من از تمام اعضای کنگره خواهم خواست بپرسند چرا ما باید این توافق را رد کنیم و یک گزینه نظامی محتمل را ترجیح دهیم که از تاثیر کمتری در توقف برنامه هسته‌ای ایران برخوردار خواهد بود و پیامدهای خارق العاده‌ای در زمانیکه ما با درگیری‌های بسیاری در خاورمیانه دست به گریبانیم، خواهد داشت. و من کاملا مطمئنم می‌توانم در این بحث موفق باشم.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: اوباما, ایران, فشار, بله, امریکا, 5+1, توافق نهایی, گزینه نظامی محتمل, نتانیاهو, نهادهای جاسوسی, اعمال تحریم‌,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:28 |

جای تاسف دارد که باید بگوییم دولت مدعی پاک دستی ناپاک ترین دولت در تاریخ ثبت شد

در جریان بررسی های تحقیق و تفحص بسیار متاسف می شدیم که حجم فسادهای مالی ناشی از توهم و سوء مدیریت تا اندازه ای زیاد است که نگران ابعاد روانی افشای آن هستیم.

به گزارش جمهوریت، در ادعای پاک دستی رکورد زده بود. در تخلف هم اما امروز رکورد را به نام خود ثبت کرده است. مردی که هر روز از لیست مفسدان اقتصادی در

جیب کاپشنش سخن می گفت، گویا هرگز لیست را نخوانده بوده است که اگر خوانده بود نام برخی نزدیکانش را در آن ثبت شده می دید.

تحقیق و تفحص های مجلس نهم متمرکز بر تخلفات مالی و اداری در دولت قبل است. به هر پرونده تحقیق و تفحصی سرک بکشیم، پای دولت دهم در میان است.(اینجا بخوانید).

نزدیک یک سال پیش بود که به دلیل برخی شکایات و اعتراضات مردمی از بنیاد شهید و همچنین

آشکار شدن برخی اختلاس ها، از جمله ماجر ای 1700 میلیارد ریالی و انتقال آن به خارج از کشور،

تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس شورایاسلامی کلید خورد.

عدم شفافیت مالی، وجود شائبه ها در بخش های اقتصادی بنیاد و کشف اختلاس 15 میلیارد تومانی ، از جمله دلایل پیگیری این طرح در مجلس نهم عنوان شد. پیش از این نیز خانواده های جانبازان و ایثارگران دوران جنگ در مقابل مجلس تجمع کرده بودند؛ آنان به خدمات حمایتی بنیاد شهید اعتراض داشتند.

اما بنیاد شهید در دولت قبل ، از همان آغاز زمزمه طرح تحقیق و تفحص، تلاش کرد آنگونه که برخی از نمایندگان مجلس گفتند، با فرستادن برخی معاونت های خود به مجلس شورای اسلامی و رایزنی با نمایندگان، از انجام این طرح جلوگیری کند که با مخالفت و مقاومت نمایندگان طرح روبه رو شد.

به این ترتیب، پس از تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام اینکه از انجام طرح خوشحال خواهد شد، شروع به تخریب چهره طراحان اصلی تحقیق و تفحص کردند.


کار تا بدان جا پیش رفت که مسعود زریبافان در مسیر تهدیدهایی که می کرد، بار دیگر طراحان تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی را زیر سؤال برد و اظهار داشت: با اعلام تخلفات ایشان، این نمایندگان برای ورود دوباره به مجلس به مشکل بر خواهند خورد.


به هر حال، طرح تحقیق و تفحص در زمان خود با مشکلات بسیاری روبه رو شد، ولی مقدمات کار فراهم و کار آغاز شد و امروز با گذشت بیش از یک سال از آغاز پروژه ، گویا گزارش در حال تدوین نهایی است.

حالا نیز عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ، دولت احمدی نژاد را ناپاک ترین دولت در زمینه اقتصادی و اداری می نامد و از تخلفات گسترده 6 سال گذشته در بنیاد شهید که تحت سو مدیریت رخ داده، صحبت می کند. تخلفاتی که به اذعان این نماینده مجلس نگرانی از اثرات روانی افشای آن در جامعه وجود دارد.

غلامعلی جعفرزاده  ایمن آبادی، عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت با بیان این که هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در حال جمع‌بندی گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید است، گفت: فعالیت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و تخلفات رخ داده در این بنیاد مربوط به دولت قبل است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: البته ما برای جلوگیری از تکرار تخلفات در بنیاد شهید با مدیران جدید نشست هایی را داشته ایم و علاوه بر این که خواستار برخورد با متخلفان هستیم، سازوکاری نیز تعریف کرده ایم تا از این به بعد ، از بروز تخلف جلوگیری شود.

جعفرزاده ایمن آبادی هم چنین تصریح کرد: در این راستا گروهی برای جلوگیری از شکاف هایی که موجب وقوع جرم در بنیاد شهید شده اند تعیین

کرده‌ایم و آنها راهکارها و پیشنهاداتی را به مسوولان جدید بنیاد شهید ارائه می کنند تا از این طریق ریشه فساد برکنده شود.

درزهای بنیاد شهید برای تخلف را شناسایی کردیم/ کار ابتکاری مجلس در پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

این نماینده مردم در مجلس نهم هم چنین گفت: مردم بعد از هر تحقیق و تفحصی دو سوال را مطرح می کنند، نخست این که با متخلفات توسط دستگاه قضا چه برخوردی می شود و دوم این که چه کارهایی برای ممانعت از بروز مجدد تخلف صورت گرفته است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که باید زمینه فساد مجدد در بنیاد شهید برچیده شود، گفت: ما درزها و منافذی که در بنیاد شهید زمینه بروز تخلفات 6 سال گذشته را فراهم کرده شناسایی و از طریق کارگروهی به مدیران جدید اعلام کرده ایم که در کدام بخش های نواقص قانونی و آیین نامه ای وجود دارد.

عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با بیان این که در مورد این پرونده کار ابتکاری صورت گرفته است، گفت: امیدواریم مدیران جدید این نشتی ها را بر طرف کنند تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم.


نگران ابعاد روانی افشای تخلفات مالی در بنیاد شهید هستیم/ فساد رخ داده در بنیاد شهید ناشی از روحیه قانون گریزی دولت قبل بوده است

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اهمیت سرعت در برخورد با جرایم افزود: ما به همین دلیل که احساس می‌کنیم تسریع در جمع‌بندی گزارش تحقیق و تفحص می‌تواند اثر خوبی داشته باشد، درصدد نهایی کردن آن هستیم تا مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز در مدت کوتاه‌تری نتیجه این کار را ببینند.

این عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با انتقاد از این که  مدیران قبلی همکاری خوبی نداشتند تاکید کرد: مدیران جدید بنیاد شهید با هیات تحقیق و تفحص همکاری کردند و در جریان بررسی های تحقیق و تفحص بسیار متاسف می شدیم که حجم فسادهای مالی ناشی از توهم و سوء مدیریت تا اندازه ای زیاد است که نگران ابعاد روانی افشای آن هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر برخی اطلاعات این پرونده تحقیق و تفحص را به طور محرمانه برای‌دستگاه قضایی ارسال کرده‌ایم و جای تاسف بسیار دارد که آقای احمدی‌نژاد و نزدیکان وی بر اساس سلایق شخصی خود عمل می‌کرده اند.

 

 

 

 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: جامعه, تخلفات, بنیاد, شهید , تحقیق و تفحص, مدیران قبلی همکاری خوبی نداشتند,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:3 |

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی" عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  در تشریح آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت:

  این تحقیق و تفحص به دلیل ارائه نمونه‌های جدید و وسواس نمایندگان قدری طولانی شده است، لذا ما تقاضا کرده‌ایم که هر چه سریعتر جمع‌بندی نهایی در ارتباط با این پرونده انجام شود.

وی افزود: نتیجه نهایی این پرونده به زودی به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه خواهد شد و بعد از آن در بین نمایندگان توزیع می‌شود.

گفتنی است، نزدیک دو سال پیش بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به دلیل برخی شکایات و اعتراضات مردمی از بنیاد شهید و همچنین آشکار شدن برخی‌ اختلاس‌ها، از جمله ماجرای ۱۷۰۰ میلیارد ریالی و انتقال آن به خارج از کشور، تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

 
اما بنیاد شهید از‌‌ همان آغاز ‌‌زمزمه طرح تحقیق و تفحص، تلاش کرد آنگونه که برخی از نمایندگان مجلس گفتند، با فرستادن برخی معاونت‌ها‌ی خود به مجلس شورای اسلامی و رایزنی با نمایندگان، از انجام این طرح جلوگیری کنند که با مخالفت و مقاومت نمایندگان طرح روبه‌رو شد.
 

امروز پس از گذشت بیش ازدو سال از آغاز پروژه، هنوز نتیجه مشخصی در این کار حاصل نشده و امیدواریم به زودی نتیجه نهایی به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود.

و سر انجام ایا این گزارش !!!! به مردم گزارش خواهد شد ؟؟؟

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: تحقیق , تفحص , بنیاد شهید, کجا کشید, آغاز ‌‌زمزمه طرح جلوگیری , ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:8 |

"آمریکایی‌ها در مذاکرات نمی‌توانند کلاه‌برداری سیاسی کنند"

لاریجانی: رفتار آمریکایی‌ها در مذاکرات اخیر بسیار تأسف‌بار بود

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار آمریکایی‌ها در مذاکرات بسیار تأسف‌بار بود، گفت: آمریکایی‌ها بدانند که نمی‌توانند در مذاکرات کلاه‌برداری سیاسی کنند.

 علی لاریجانی صبح امروز در نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه ملت ایران در صد سال اخیر دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و پیروزی بر رژیم طاغوت را از نقاط عطف پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: تأثیر این انقلاب در جهان به‌ویژه دنیای اسلام بسیار چشمگیر بود، از همین رو باید منتظر حملات دشمنان به نظامی که بر پایه اسلام و با محوریت روحانیت شکل گرفته است باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از وقوع انقلاب اسلامی دسیسه مختلف اقتصادی و سیاسی و امنیتی از سوی دشمنان انجام شد تصریح کرد: ملت ایران قربانی اصلی ترور در آن زمان بودند و مدافعان مدافعان ضد تروریسم ساکت بودند چرا که به‌نفعشان نبود از انقلاب اسلامی و ملت ایران حمایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه ملت و نظام اسلامی ایران توانست تمام این گردنه‌ها را با حمایت‌های رهبری نظام و اخلاص مردم پشت سر بگذارد عنوان کرد: آمریکایی‌ها نقش بسیار مهمی در جنگ افروزی علیه جمهوری اسلامی داشتند و این مسئله در رسانه‌های آن روز بسیار مشهود بود.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: لاریجانی, آمریکایی‌ها, مذاکرات, اخیر, تأسف‌بار, مذاکرات, کلاه‌برداری, سیاسی, اقتصاد مقاومتی, تنها راهی, زنجان,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:57 |

دفترحفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتشار متنی با عنوان «ما ضربه را با ضربه پاسخ می‌دهیم» به بازخوانی مواضع رهبر انقلاب درخصوص توطئه کاهش قیمت نفت در ایام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پرداخته است.

سقوط ناگهانی قیمت نفت در اواسط دهه 80 میلادی، سومین تحول ناگهانی بازار جهانی نفت، پس از افزایش بهای سال‌های 74-1973 و صعود مجدد قیمت‌ها در 80-1979، به‌شمار می‌آید. در دهه 70 میلادی، افزایش قیمت نفت (با برنامه‌های اوپک)، سرمایه مالی فراوانی را به خزانه کشورهای فروشنده نفت سرازیر کرد. طبیعی بود که افزایش قیمت، به هیچ وجه نمی‌توانست مطلوبِ خریداران و نیازمندان نفت منطقه‌ی غرب آسیا و شمال آفریقا باشد. در این شرایط بود که انقلاب اسلامی ایران، تنها یک سال مانده به فرارسیدن دهه 80 میلادی، به وقوع پیوست و جهت‌گیری سیاست داخلی و خارجی ایران را دستخوش چرخشی 180 درجه‌ای کرد. آغاز جنگ تحمیلیِ بعثیون عراق علیه ایران و مقاومت غیرتمندانه ملت علیه متجاوزان، بیش از پیش توجهات را به منطقه، نفت و نظام انقلابی ایران متمرکز کرد.

 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: ضربه, با ضربه, پاسخ, عربستان, امریکا, رژیم صهیونیستی, حربه‌های قاطع‌تری, سقوط, ناگهانی, قیمت, نفت,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:41 |

پایگاه خبری أحرار الحجاز، "خالد بن فرحان" امیر جدا شده از خاندان آل سعود از مرگ عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان خبر داده است.

 
ان شالله ملک عبدالشیطان بعد سالها خوریزی به درک واصل شد

 وی در فیس بوک خود نوشت: برخی منابع به من خبر داده‌اند که پادشاه مرده است. 

  این شاهزاده جدا شده از خاندان آل سعود همچنین اعلام کرده که نوعی سردرگمی و آشفتگی بر خاندان حاکمه برای اعلام خبر مرگ ملک عبدالله حاکم شده و نمی‎دانند پس از انتشار خبر، چه رخ خواهد داد. 

  خالد بن فرحان که هم اکنون در آلمان به سر می‌برد در پایان نوشته خود در فیس‌بوکش، برای پادشاه طلب مغفرت و رحمت و برای کشور نیز دعای خیر و سعادت نمود. 

  خبرگزاری احرار الحجاز اعلام کرد که نمی‌تواند درستی این خبر را تأیید نماید.

  وی در فیس بوک خود نوشت: برخی منابع به من خبر داده‌اند که پادشاه مرده است. 

 این شاهزاده جدا شده از خاندان آل سعود همچنین اعلام کرده که نوعی سردرگمی و آشفتگی بر خاندان حاکمه برای اعلام خبر مرگ ملک عبدالله حاکم شده و نمی‎دانند پس از انتشار خبر، چه رخ خواهد داد. 
 خالد بن فرحان که هم اکنون در آلمان به سر می‌برد در پایان نوشته خود در فیس‌بوکش، برای پادشاه طلب مغفرت و رحمت و برای کشور نیز دعای خیر و سعادت نمود. 
 خبرگزاری احرار الحجاز اعلام کرد که نمی‌تواند درستی این خبر را تأیید نماید.
تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: شاهزاده, سعودی, ملک عبدالله , مرد, خونریز, سوریه , عراق, بحرین, یمن به درک, واصل ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 12:8 |
حمله انتحاری یک زن به پلیس ترکیه
 

در حمله انتحاری یک زن به یک کلانتری در استانبول یک مامور پلیس زخمی و یک تن دیگر کشته شد.

به گزارش شفقنا، به نقل از ایسنا، این حمله در منطقه توریستی سلطان احمد رخ داده و فرد مهاجم نیز کشته شده است.

فرماندار استانبول پیش‌تر گفته بود، هر دو پلیس مجروح حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال یکی از آنها وخیم است. با این حال شبکه العربیه گزارش داد: در حمله انتحاری استانبول ترکیه یک افسر پلیس جان خود را از دست داد.

فرماندار استانبول به تلویزیون ترکیه گفت، بمب‌گذار زن به انگلیسی صحبت می‌کرده اما لهجه داشته است. هویت و ملیت بمب‌گذار اعلام نشده است.

اعضای واحد خنثی‌سازی بمب پلیس بعد از انفجار، یک بمب دیگر را که به زن متصل بوده خنثی کرده‌اند.

پلیس استانبول، منطقه سلطان احمد را که مسجد کبود و ایاصوفیه در آن واقع شده، بسته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: حمله, انتحاری, زن , پلیس, ترکیه , استانبول, کشته, کاشت, برداشت, ترکیه, ,
حسین شریعتمداری در واکنش به اظهارات رئیس جمهور درباره برگزاری رفراندم
برای مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... گفت:‌ متاسفانه رئیس جمهور حقوقدان
فرق رفراندم تقنینی و رفراندم اساسی را نمی‌دانند!


حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت و گو با فارس و در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور حجت‌الاسلام روحانی در همایش اقتصاد ایران گفت:‌ آقای رئیس جمهور طی سخنانی در اولین کنفرانس اقتصاد ایران می‌گوید «خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم» این اظهار نظر رئیس جمهور محترم در حالی است که مراجعه به رفراندم در دو جای قانون اساسی آمده است که دو نوع متفاوت با یکدیگر است.
شریعتمداری در توضیح این مفهوم در قانون اساسی افزود: نوع اول، رفراندم تقنینی است که موضوع اصل 59 قانون اساسی است. این نوع از رفراندم اِعمال قوه مقننه است و از طریق مجلس صورت می‌پذیرد. با این توضیح که اصل 59 تصریح می‌کند در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی می‌توان اِعمال قوه مقننه را از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم انجام داد و همین اصل تاکید دارد درخواست مراجعه به آرای عمومی (رفراندم تقنینی) باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد. بنابراین بر خلاف آنچه رئیس جمهور محترم اعلام کرده‌اند، با این نوع از رفراندم نمی‌توان مجلس را دور زد.
مدیرمسئول کیهان درباره نوع دوم رفراندم در قانون اساسی گفت:‌ اما نوع دیگر رفراندم یعنی رفراندم اساسی در اصل 177 آمده و موضوع آن، فقط تجدید نظر یا بازنگری در قانون اساسی است. این رفراندوم است که منوط به فرمان رهبری است و اجرای آن از مجلس نمی‌گذرد. بنابراین باید گفت اگر منظور آقای رئیس جمهور، همان‌گونه که اعلام کرده‌اند، مسائل فرهنگی و اجتماعی و... است که راهکار آن باز هم از مجلس می‌گذرد. درباره نوع دوم نیز بعید است منظور آقای رئیس جمهور تغییر قانون اساسی باشد که موضوع اصل 177 است و به تصویب مجلس نیازی ندارد. اگرچه آن نیز مقدمات خاص خود را دارد و منوط به فرمان رهبری است.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: حسین شریعتمداری, رئیس جمهور, برگزاری رفراندم, مسائل سیاسی, فرهنگی, اقتصادی, حقوقدان, فرق رفراندم تقنینی, رفراندم اساسی,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 9:0 |

کدام یک با انقلاب اسلامی سازگارتر است 

ژئوپلیتیک «شیعه» یا ژئوپلیتیک «مقاومت»؟

کدام یک با انقلاب اسلامی سازگارتر است ژئوپلیتیک یا ژئوپلیتیک دهندگان ابتدایی هلال شیعی» نسبتی با تشیع نداشته و از قضا هدف‌شان از تکرار این اصطلاح، شیعه ‌هراسی و ایران‌ هراسی بود. این مساله خیلی زود مورد توجه تحلیل‌گران و اندیشمندان برجسته جهان قرار گرفت.

 
به گزارش فرهنگ نیوز ، «هلال شیعی»؛ این اصطلاح تولیدی شیعیان نبود. اولین بار  در پائیز 1383 ملک عبدالله دوم پادشاه اردن ادعا کرد که نتیجه اصلی جنگ در عراق شکل‌گیری یک «هلال شیعی» تحت سلطه ایران بوده است. چند ماه بعدتر، سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در سفر به آمریکا از نگرانی دولت متبوعش در مورد آن چیزی که وی آن را تحویل عراق به ایران در نتیجه حمله آمریکا به این کشور نامید سخن‌ گفت. منظور او همان «هلال شیعی» بود. بعد از این اظهارات حسنی مبارک رئیس جمهور وقت مصر در مصاحبه با شبکه العربیه ضمن این ادعا که بیشتر شیعیان ساکن کشورهای عربی به ایران وفادارترند تا کشور خود، مدعی شد شیعیان عراق تحت نفوذ ایران قرار دارند.

رصد نیوز نوشت: ترویج‌‌دهندگان ابتدایی «هلال شیعی» اما نسبتی با تشیع نداشته و از قضا هدف‌شان از تکرار این اصطلاح، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی بود. تکرار این محور روانی که عراق در دامان ایران افتاده، بیش از هر چیزی می‌توانست هیزمی باشد بر آتش اختلافات مذهبی در منطقه. این مساله خیلی زود مورد توجه تحلیل‌گران و اندیشمندان برجسته جهان قرار گرفت که سال‌ها خاورمیانه و جهان اسلام را مورد بررسی قرار داده بودند. ولی‌رضا نصر که خود متولد ایران و فرزند حسین نصر سنت‌گرا است، در کتاب «خیزش شیعی: چگونه درگیری‌ها در اسلام، آینده را شکل خواهد داد؟» کوشید آمریکا را متوجه این موضوع سازد که خطر ایران شیعه، به مراتب بیشتر از بنیادگرایانی نظیر القاعده است. او بر خطر هلال شیعی و اتحاد تمامی مسلمانان در سایه این هلال پرداخت.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: کدام , انقلاب اسلامی, سازگارتر , ژئوپلیتیک , شیعه, ژئوپلیتیک, مقاومت, ,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان