کلینیک هایی برای حفظ آرامش در جامعه/اگر زود عصبانی می شوید به اینجا بیایید
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 137
بازدید هفته : 12922
بازدید ماه : 28864
بازدید کل : 1016758
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله

براساس آمارها خشم، اعتیاد و طلاق از مهمترین آسیب های اجتماعی جامعه کنونی تلقی می شود و در این میان خشم دربین موارد دیگر بیشترین تأثیر رادارد.

مدتی است که زمزمه هایی از سوی نهادهای دولتی برای راه اندازی کلینیکی به راه افتاده است که با شنیدن نامش خیلی ها گل از گل شان شکفت. اولین بار دکتر گلزاری - معاون ساماندهی وزارت جوانان – بود که این وعده را داد و بنا بود که راه اندازی آن، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بعد از عید سعید فطر باشد.

 
صحبت از راه اندازی کلینیکی تحت عنوان "کلینیک خشم" بود که توجه رسانه ها و مردم را به خود جلب کرد. چرا که چنین واژه ای را به کرات یا با آن روبرو بوده اند یا خودشان تجربه کرده اند. فرقی نمی کرد که خودشان باشد یا طرف حسابشان. این موضوع آن قدر اهمیت داشت که همه مردم در مقابل آن توجهشان جلب شود. چرا که حضور این رفتار و ناهنجاری در جامعه گریبان همه مردم را خواهد گرفت. 
 
همه منتظر راه اندازی چنین مراکزی بر اساس زمان بندی اعلام شده بودند. اما این اتفاق نیافتاد و در وعده ای دیگر زمان راه اندازی اولین کلینیک را پایان مهرماه اعلام کردند که این وعده نیز عملی نشد. به گفته گلزاری معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان، هنوز شرایط فیزیکی راه اندازی این مجموعه فراهم نشده است. اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد و در تهران یا یکی از شهرستان ها اولین مرکز کنترل خشم راه اندازی خواهد شد. معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری هم عنوان کرد که با اجرای این طرح مشکلی ندارد و منتظر شرایط اولیه راه اندازی است.
 
خشم، مقدم بر اعتیاد و طلاق
 
بر اساس آمارها خشم، اعتیاد و طلاق از مهمترین آسیب های اجتماعی جامعه کنونی تلقی می شود و در این میان خشم عاملی است که بر موارد دیگر بیشترین تأثیر رادارد. در قرآن کریم نیز به این موضوع که تحت عنوان "کظم غیط" آمده توجه ویژه ای شده است.
 
سيد حسن موسوي چلك، رئيس انجمن علمي مددكاري اجتماعي ايران در باره راه اندازی چنین کلینیک هایی در گفتگو با شهروند گفته بود:‌ مهارت كنترل خشم از مهارت‌هايي است كه بايد به افراد آموزش داده شود. چرا كه همه افراد در طول زندگي خود در شرايطي قرار مي‌گيرند كه ممكن است آن شرايط آنها را خشمگين كند به همين دليل فرد بايد خشم خود را مديريت كند.
 
به عقيده موسوي چلك، مهارت‌هاي زندگي بايد به افراد آموزش داده شود چرا كه رفتار خشونت آميز پيامدهاي منفي به همراه دارد و هم فردي كه عامل خشونت است و فردي كه خشونت مي‌بيند هر دو در معرض آسيب هستند. چرا كه خشونت باعث ايجاد مشكل در تعاملات بين افراد مي‌شود بنابراين بايد شيوه رفتار درست با مردم آموزش داده شود.
 
اهمیت توجه به خشم تا به جایی است که امام سجاد(ع) در مورد خشم می فرمایند:
پيامبر صلى الله عليه و آله بر گروهى گذشتند كه سنگى را بلند مى كردند . فرمودند : اين چه كارى است؟ گفتند : با اين كار ، نيرومندترين و محكم ترينِ خود را مى شناسيم . فرمودند : آيا به شما خبر دهم كه محكم ترين و قوى ترينِ شما كيست؟ گفتند : بلى اى پيامبر خدا ! فرمودند : محكم ترين و قوى ترين شما ، كسى است كه هر گاه خشنود شود ، خشنودى اش او را به گناه و باطل نكشاند ، و هر گاه خشمگين شود ، خشمش او را از سخن حق ، بيرون نبرد ، و هر گاه به قدرت رسيد ، آنچه برايش حق نيست، دست نزند. (معانى الأخبار، ص 366)
 
به بیان ساده تر می توان گفت که خشونت، مادر بسیاری از آسیب های اجتماعی است و بسیاری از جنایت هایی که در جامعه شکل می گیرد با مدیریت صحیح خشونت یا می تواند رخ ندهد و یا به شکل صحیح تری هدایت شود.  واقعیت این است که ارگانها و نهادهای بسیاری در بحث بهداشت و سلامت جسمی در تلاش هستند. اما عدم توجه کافی به موضوع سلامت روح و روان می تواند تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. این در حالی است که به گفته بیشتر کارشناسان منشأ بسیاری از بیماری های جسمی، مشکلات و ناراحتی های روحی و روانی است که یکی از مهمترین آنها خشم می باشد.
 
اما اجرایی شدن چنین هدف مقدسی نیازمند بسترهایی نیز می باشد که طرح ارائه شده در حد یک حرف  باقی نماند. با نگاهی گذرا به کلینیک های روانشناسی و روانپزشکی مشاهده می شودکه چند دلیل برای عدم مراجعه کسانی که باید یکی از صندلی های خالی این واحد را به خود اختصاص دهند  متصور شد:
 
کاهش هزینه  یا ارائه رایگان مشاوره ها
شاید اولین دلیل، عدم تمکن مالی باشد. اگر برای سلامت جسمی کمک هزینه های درمانی در قالب بیمه های تکمیلی و ... وجود دارد، برای مشکلات روانی کمتر چنین سازو کاری وجود دارد. یعنی کسی که نیازی به مشاوره و یا درمان در حوزه های روحی و روانی احساس می کند یا باید عطای این کار را به لقایش ببخشد و یا برای طول درمان خود که شاید چندین جلسه متوالی به طول بیانجامد هزینه گزافی را متقبل شود. 
 
راه اندازی کلینیک خشم وقتی می تواند مورد اقبال واقع شود و اثر خود را در جامعه نشان دهد که غیر از نزدیک بودن این مراکز و گسترده شدن آن، هزینه های سنگینی را برای مراجعه کننده در پی نداشته باشد و هر کس با هر تمکن مالی از امکان فراهم شده بتواند نهایت استفاده را ببرد.
 
استفاده از مشاورین زبده و با حوصله
از سویی دیگر حضور کارشناسان متبحر  و ارائه  مشاوره های فنی از اهمیت چند برابری برخوردار است. طبیعتاً با افزایش تعداد این مراکز، حضور پیوسته و دائمی مشاورین نیز بیشتر احساس خواهد شد و نباید احساس خلاء در این روند مشاهده گردد. تا زمانی که صحبتی از کلینیک و فعالیت جدیدی نشده توقع عمومی جامعه در سطح ساختار قبلی باقی می ماند. اما طبیعتاً با تبلیغات جدید و ایجاد بسترهای مشاوره ای جدید موج جدیدی از درخواست ها ایجاد می شود که نیازمند بررسی و ساماندهی است.
 
با این شرایط شاید بتوان امیدوار بود که نگاه عمومی جامعه به موضوع خشم، دچار تحول شود و بتوان با مدیریت صحیح و کاربردی این موضوع، جامعه ای آرام را متصور شد جامعه ای که رانندگان، کسبه، همسایگان و ... نگاه جدیدی به مقوله خشم داشته باشند و بتوانند مدیریت صحیحی بر روی آن انجام دهند.
 
 می توان صفحه حوادث روزنامه ها و خبرهای تلخی که از گوشه و کنار جامعه می رسد به برکت این اتفاق کاهش چشمگیری کند. اما برای حصول این نتیجه حرکتی جدی و همگانی لازم است. حرکتی که هر عضو جامعه خود را در آن دخیل بداند و برای حل این معضل تمام توان خود را به کار گیرد.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: کلینیک خشم, بد اخلاقی, معضل اجتماعی, خشکین, بلا, افت اجتمایی, کنترل خشم,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان