اسیدپاشی و بورسیه‌ها از یک جا کوک می‌شود
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 731
بازدید دیروز : 9538
بازدید هفته : 13507
بازدید ماه : 29449
بازدید کل : 1017343
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 14:4 |

کامران دانشجو، وزیر علوم دولت دهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم در خصوص طرح موضوع بورسیه های دولت پیشین از سوی وزارت علوم، اظهار داشت: مسائلی در مورد این 3776 نفر بورسیه دولت نهم و دهم مطرح شده، گفتند تخلف 840 نفر محرز بوده است و 36 نفر ممنوعیت تحصیل دارند، کجا مدعی خودش قاضی هم می‌شود، در هیچ کجای دنیا مدعی خودش قاضی نمی‌شود و خودش هم حکم را صادر و اجرا کند، اولین بار است که این را می‌بینیم و مدعی خودش قاضی شده و حکم صادر می‌کند

وزیر علوم دولت دهم افزود: اگر رقیب و مدعی بی طرف داشته باشیم باز جای بحث دارد اما این رقیب در طول این مدت هیچ نقطه سفیدی را در دولت گذشته نمی بیند و در نتیجه ما از این دیدگاه چه انتظاری داریم؟ زمانی یک مسئول نقط مثبت و منفی را هر دو باهم مورد توجه قرار می دهد اما حتی یک نقطه روشن از طرف وزارت علوم یک نقطه روشن در دولت گذشته را در نظر نگرفتند. اینکه تخلف محرز است را باید مرجع دیگری بررسی کند و گزارش باید به مرجع دیگری برود و نهادهای ناظر باید گزارش بدهند نه نهادی که خودش در این موضوع مستقیما دخیل است. اما حالا گزارش کرده و ما استقبال می کنیم اما این گزارش باید به مراجع ذیصلاح برود  و مراجع این گزارش را بررسی و یا در صورت لزوم اعلام کنند.

دانشجو در خصوص اینکه وزارت علوم اصولا صلاحیت دارد که در این خصوص به این شکل گزارش داده و تصمیم‌گیری کند، بیان داشت:  اگر این را باب کنند دولت بعدی هم تصمیمات این دولت و بورسیه‌های کنونی را زیر سئوال می برد و این اصلا دور باطل می‌شود و سنگ روی سنگ بند نمی شود و یک بنیانی را می گذارند که بعدها مسئله ایجاد می کند و خانواده‌های بورسیه‌ها بازیچه دست افراد و دولت‌ها می‌شوند و این بسیار کار خطرناکی است و می‌گویند خلیفه کشی باب نشود. وزارت علوم دارد زمین بازی را عوض می کند. مگر نمی گویند دنبال مفسده هستند، مفسده از این مشهودتر که گفتند 3770 تخلف اما در نهایت به 36 نفر رسیدند. چه کسی باید اعاده حیثیت کند؟

وی با اشاره به نشست خبری اخیر سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: اینکه می‌گویند ما نگفتیم این 3770 نفر همه متخلف هستند، خوب بالاخره روزنامه‌ها و رسانه‌ها از کجا این تیترها را زدند، گفتند هر بورسیه یک میلیارد تومان هزینه برده است، پس اگر این را نگفتند وقتی این تیترها را زدند چرا آقایان بخاطر این تیترها به برخی رسانه‌ها معترض نشدند، اما مهمترین مسئله اینجاست که یکی لیست این اسامی را انتشار داده است، آن کسی که لیست را منتشر کرده گفته است که در اتاق شماره 13 طبقه فلان جلوی آقای فلانی چه کسی این لیست را به من داده است، این مفسده هست یا نیست؟ این یک جرم مشهود است و دوستان نباید فرار به جلو داشته باشند. آن یک نفر که منتشر کرده اگر در وزارت علوم است به مراجع ذیصلاح معرفی کنید که این جرم را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد، انقدر در بوق کردن موضوع برای چه بود؟ آیا نمی شد اجازه دهیم دستگاههای نظارتی و دیوان محاسبات کارشان را انجام می داند؟ بررسی هر مسئله‌ای در وزارت علوم انقدر قیل و قال دارد؟

دانشجو با اشاره به اینکه وزارت علوم می‌گوید که جنجال‌ها به خاطر این بود که وظیفه اطلاع رسانی داشته است، اظهار داشت: مردم باید مطلع باشند، اما این دوستان، نتیجه را اطلاع رسانی می‌کردند، شما 5 ماه است که دارید فضاسازی و جریان‌سازی می‌کنید، از یک کوه پرونده کاهی در آمد. 5 ماه است حتک حرمت این افراد شده که با خانواده هایشان چیزی حدود 200 هزار نفر می‌شوند.

وزیر علوم دولت دهم ادامه داد: آیا خود اینها قائل به این نیستند که روش اخلاقی و قانونی این بود که بررسی‌ها از یک کانال منطقی و بدون شلوغ کاری صورت بگیرد، مگر نمی گویند که بازرسی و دیوان محاسبات پیگیر این مسئله بوده است؟ چرا این دستگاهها آنقدر شلوغ کاری نکردند چون دنبال کشف حقیقت هستند. چرا دیوان محاسبات و مجلس جریان‌سازی نمی‌کنند، وزارت علوم هم بررسی کرد و اینها هم بررسی کردند، در نهایت به جمع‌بندی می‌رسیدند و جمع بندی را به اطلاع مردم می‌رساندند اینکه خیلی خوب است. اما این بد است که بروند در دانشگاهها فریاد بزنند که آهای و ما ادریک ما البورسیه؟! بدهند به روزنامه ها که تیتر بزنند که 3770 نفر تخلف بورسیه در دولت قبل صورت گرفته است؟ انصافا آیا اینطور بوده است؟

دانشجو با بیان اینکه چرا از سال 84 به این طرف را آنقدر تخطئه می کنند؟تصریح کرد: آیا این یک ماموریت است که سال 84 به این طرف را در همه چیز تخریب کنند؟ به اینها ماموریت داده شده یا اینکه خودشان تصمیم گرفتند تا 84 به این طرف را بررسی کنند؟ چرا 68 را بررسی نمی کنند؟. مجلس محترم گفته موضوع بورسیه‌ها است، ما دولت پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم به بعد را بررسی می‌کنیم و بعد هم گزارش تطبیقی و مقایسه‌ای می‌دهیم که در دولت های مختلف وضعیت بورسیه چگونه بوده و در نهایت هم هرکس مطابق نقشی که داشته با او برخورد می‌کنیم. واقعا از سال 84 به قبل هیچ تخلفی رخ نداده است؟.

وی افزود: روزنامه کیهان نوشته بود که چرا مسئولان گذشته تا به حال تخلفات صورت گرفته دولت پنجم، ششم و هفتم را بیان نکردند؟ بعد هم سئوال کرده بود که آیا منافع جناحی و سیاسی بر این می‌چربد که شما سکوت کردید؟ خب واضح است که چرا نمی‌گفتیم. پاسخ من این است که اگر منافع جناحی داشتیم که مانند همین افراد عمل می کردیم و قیل و قال درست می کردیم و جریان سازی و فضا سازی راه می انداختیم. اما به خاطر اینکه پای منافع و مصالح ملی و نظام وسط بود جنجال سازی نکردیم.

وزیر علوم دولت دهم بیان گفت: معتقدیم کسی که کار بلد نیست جنجال‌سازی می‌کند تا از آب گل الود ماهی بگیرد، ما جنجال راه نینداختیم و کارمان را بلد بودیم در چهار سال 140 هزار مقاله علمی ارائه دادیم، 25 هزار عضو هیئت علمی گرفتیم، چیزی حدود 2800 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های کلان دانشگاههایمان آوردیم، دانشگاههایمان را درآمدزا کردیم، در علوم انسانی که ضعف داریم بورسیه می‌کردیم و نیازی به این جنجال ها و سیاهنمایی نداشتیم.

وی ادامه داد: دوستان بگویند در طول یک سال گذشته در وزارت علوم بگویند چه کار علمی صورت دادند که شاخص باشد این وضعیت بزرگترین دانشگاه ما، دانشگاه تهران است. بگویند در یک سال گذشته این گل‌ها را سر آموزش عالی کشور زده‌ایم.

دانشجو با بیان اینکه معتقدیم جنجال کار درستی نیست و اگر دولتی آمده و متعهد شده دولت بعدی باید تعهد قبلی را عمل کند، تصریح کرد: حتی ما می دانستیم که قبلا تخلف هم صورت گرفته است اما قائل به این نبودیم که اخلاقا و قانونا تعهدات دولت ششم، هفتم و هشتم را مخدوش کنیم اما آنهایی که برنگشته بودند که بروسیه شدند و برنگشتند و حتی تضمینی هم از آنها گرفته نشده بود خب اینها را اداره کل بورس ما پیگیری می‌کرد که پول به بیت المال برگردد.

وی ادامه داد: حتی من دغدغه این را ندارم که اسامی را منتشر کنم چون این را خلاف اخلاق می‌دانم حتی من دیروز به دکتر خواجه سروی و متکان که مصاحبه کرده بودند که 700 نفر فلان است و... تاکید کردم که اقای متکان این صحبت‌ها را نکنید این صحبت‌ها برای نظام شأن نمی‌آورد و شأن نظام را بالا نمی برد و در دامن خودمان است. اگر کسی کار خلاف اخلاق کند این بد است هر که می‌خواهد باشد. شما کار خلاف اخلاق نکنید.

دانشجو با اشاره به اینکه چرا موقع استیضاح و رای گیری آنقدر شلوغ می‌کنند؟ چقدر مهم است که خانواده 3770 نفر بهم بریزد تا کسی رای بیاورد، اظهار داشت: شما این را وظیفه می دانستید و انجام دادید اگر چه بر خلاف اخلاق بود، از این به بعد بگذارید مجلس و نهادهای نظارتی کار خودشان را انجام دهند. چرا که در دوره ما بهترین و متعهدترین افراد که در امکانات ما بود بورسیه شدند.

وزیر علوم دولت دهم در خصوص بحث بورسیه‌ها دولت پیشین تشریح کرد: اینگونه مطرح شده که در مورد بحث اعزام به خارج در دولت نهم و دهم، بر خلاف قانون اعزام مصوبه سال 64 این کار به جای اینکه از طریق آزمون سراسری انجام شود، از طریق فراخوان بود، کجای قانون ما گفته که موظف و مکلف هستیم که آزمون سراسری برگزار کنیم؟ همین مسایل است که در میان اذهان عمومی شائبه ایجاد می کند. کجای قانون سال 64 گفته است که آزمون سراسری باید برگزار شود؟ اصلا چنین چیزی در قانون ما نیامده است. شما قانون را بخوانید، در قانون تاکید شده که آزمون علمی برگزار شود.

وی ادامه داد: آزمون علمی هم می‌تواند شفاهی یا کتبی و یا ترکیب این دو باشد. ثانیا؛ اصلا آزمون را چه کسی از چه سالی آزمون برداشته شد اصلا از سال 81 به این طرف آزمون اعزام به خارج، آزمون کتبی آن برگزار نشد. ما هم همان روند را رفتیم حالا کار دوستان اشکالی نداشته اما این کار اشکال دارد. بعضی ها خودشان را به خواب زده اند و اصلا بیدار نمی شوند، شما در اطلاعیه وزارت علوم، بعضا عدد و رقم را جمع کنید با هم نمی‌خواند.

وی در همین رابطه افزود: در مورد آزمون سراسری در دکترای داخل هم ما آزمون سراسری نداشتیم. آزمون سراسری را من در سال 90 و 91 در دکترای داخل گذاشتم اما آقایان مخالف بودند. ما گفتیم 70 درصد، آزمون و 30 درصد مصاحبه باشد، آقای فرجی دانا آئین نامه را تغییر داد و این ارقام را برعکس کرد. چطور این کار اشکال نداشت؟ ما این آیئن‌نامه را نوشتیم تا عدالت آموزشی رعایت شود چون همه فقط دانشجوهای خودشان را می‌گرفتند و آزمون‌ها را هم به سمت تخصصی شدن بردیم. حالا دوستان برعکس کردند، ما باید بگوییم چون ما گفته بودیم و شما برعکس عمل کردید این خلاف است؟.

دانشجو در خصوص شرط معدل 14 و 16 نیز بیان داشت: معدل‌های  14 و 16  را این دوستان مد نظر دارند در حالی که ما در وزارت علوم در دوره خودمان گفتیم 14 و 16 شرط ما نیست و فرمولی گذاشتیم که به عدالت آموزشی نزدیکتر است مبتنی بر اینکه کارشناسی ضربدر 3، باضافه کارسناسی ارشد ضربدر 2 و جمع معدلها به 70 برسد تا کسی بتواند از بورس استفاده کند.

وی ادامه داد: من به نظرات شورای بورس قبلی هم احترام می گذارم حتی در دورهای دولت پنجم، ششم و هفتم برای اعزام آزمون کتبی وجود داشته اما کسانی را داریم که بدون آزمون وارد شدند و ما هم آمارشان را داریم. در دوره ما اصلا از سال 81 آزمونی در کار نبوده است. اگر می خواهند بررسی کنند باید آن دوره‌ها را بررسی کنند. من قائل به این هستم که به رای شورا احترام گذاشت.

دانشجو افزود: هیچ وزیر خودش شخصا در شورای بورس وارد نمی شود به چند نفر حکم می دهد و این افراد در شورا تصمیم‌گیری می‌کنند در حالی که اگر قرار بود که فقط تطبیق دهد، که یک کارشناس هم می توانست این کار را بکند، اما این شورا جمیع جهات را بررسی کرده و تصمیم گیری می‌کند. لذا من هیچ ماموریتی به کسی ندادم که بگردند خلافی پیدا کنند، اما اینها مثل اینکه ماموریتی داشتند.

دانشجو با بیان اینکه به همه چیز این موضوع مشکوک است گفت: به نظر می‌رسد یکی دستور داده وزارت علوم را تخریب کنند، چون وزارت علوم در دولت دهم نورافکنی بوده در کل دنیا نور افشانی کرده، سرعت پیشرفت علم را در کشور به 13 برابر متوسط دنیا رسانده و نانو را از رتبه 18 رسانده به رتبه 8 و در منطقه رتبه اول شده آن هم 14 سال قبل از پیش بینی سند چشم انداز. بنابراین ماموریت داده شده که بگردید که این وزارتخانه را باید به صورتی ملکوک کرد.

وزیرسابق علوم خاطرنشان کرد: همین 36 نفر را که خودشان اطلاعات غلط داده‌اند، خوب ما که در دل اینها نبودیم من که نمی توانم پرونده‌ها ی بورس را یکی یکی در دوره وزارت بررسی کنم. هیچ وزیری هم این کار را نمی‌کرد آیا ما باید به مردم مشکوک باشیم، یا اینکه همه مبرا هستند تا اینکه خلافش ثابت شود؟ شخص خوداظهاری کرده مثل خوداظهاری مالیات، آنجا هم تعهد گرفتند که اگر این خوداظهاری ها غلط باشد بعدا بورس شما با مشکل مواجه می‌شود، خب اگر معدل طرف 13 بوده گفته 14.51 حق او نیست و این به وزارت علوم در دوره ما برنمی‌گردد این به خود آن شخص برمی‌گردد البته همین 36 نفری که بیان کردند هم باید بررسی شود.

دانشجو در پاسخ به این سئوال که چرا از ابتدا مدارک را در وزارت علوم از متقاضیان بورس نگرفتند، تاکید کرد: برای ثبت نام در دانشگاه شخص ثبت نام می‌کند برای دوره دکترا، بعد به او می‌گوید باید تا 31 شهریور سال قبل فارغ التحصیل شده باشی و ثبت نام کننده بعد از چند ماه تازه مدرک را ارایه می‌دهد. چون اصل بر برائت و اعتماد به مردم است. شما معتقدید باید یقه مردم را همه جا بگیریم تا مدارک نشان بدهند تا بدانیم که دروغ گو نیست؟. این چه ایرادی است که به ما می‌گیرند اینکه اصلا حسن کار ماست که اعتماد کردیم، بعد هم اگر مشخص شد می‌توانند با او برخورد کنند.

دانشجو با اشاره به داشتن حداقل معدل کارشناسی 14 و معدل 16 کارشناسی ارشد برای متقاضیان گفت: در مورد معدل 14 و 16 چند بار باید بگویم که اصلا معدل 14 و 16 ملاک کار ما نبوده است، این ملاک کار دوره وزارت فرد دیگری بوده است، در دوره وزارت من، آن فرمولی که بیان کردم، که معدل ارشد ضرب در 2 و معدل کارشناسی  ضرب در 3 در مجموع به 70 برسد ملاک ما بوده است تمام والسلام.

وزیر سابق علوم با اشاره به اینکه دستورالعمل سال 85 ناظر به جذب رتبه‌های المپیادی و ممتاز بوده است، در دوره وزارت من بندی ذیل عنوان "افراد دارای سوابق و خدمات برجسته فرهنگی" اضافه شد، تصریح کرد: در مورد اضافه کردن بند افراد برجسته با سوابق فرهنگی، باید در این مورد از ما تشکر کنند. چطور در سال 85 حق داشتند المپیادی‌ها را اضافه کنند، ما هم حق داشتیم از اختیاراتمان استفاده کنیم که کسانی  که کار فرهنگی انجام دادند بورسیه شوند.

وی ادامه داد: نمی خواهم از رهبری خرج کنم، اما رهبر انقلاب چقدر راجع به فرهنگ باید تاکید کنند؟ ما چند سیاست تشویقی داشتیم یکی در مورد مسئله هسته ای بود چون که این کار برای کشور ما اقتدار به همراه داشت، آنها بحث علوم انسانی را عنوان کردند ما علوم انسانی را بورسیه کردیم چون علوم انسانی اسلامی در دانشگاهها کم داشتیم، سوما اینکه رهبر انقلاب تاکید کردند اقتصاد هم ریشه اش فرهنگ است.

وی تصریح کرد: ما افتخار می کنیم که سیاست تشویقی داشتیم و به مسائل فرهنگی دانشگاهها رسیدگی کردیم و هم در ارتقاء از استادیاری به دانشیاری و از دانشیاری به استادتمامی این مسئله را آوردیم که یک شاخص ارتقاء مقوله فرهنگ است. ما دانشگاه را محل بینش می دانیم نه فقط محل دانش، فعالیت‌های فرهنگی ریشه در بینش اسلامی دارد و ما افتخار می‌کنیم که این مشوق را گذاشتیم. امام راحل فرمود دانشگاه اسلامی نشود کشور اسلامی نمی شود، دانشجو مدت‌ها در دانشگاه تحصیل می‌کند لذا اثرپذیری دانشجو در دانشگاه زیاد است، غرب در کار ضدفرهنگی خود به برجستگان خود اسکار می‌دهد، ما باید بگوییم که اگر کار فرهنگی شاخصی را انجام دادیم بورس به آنها بدهیم؟

دانشجو با تاکید بر اینکه رسانه هایی که فضاسازی کردند در مورد بورس همان رسانه هایی هستند که در مورد اسیدپاشی و ربط دادن آن به امر به معروف فضاسازی کردند، خاطرنشان کرد: اگر همان رسانه ها هستند همین برداشتی که در مورد اسیدپاشی وجود دارد در مورد بورس هم وجود دارد، باید دید کجا اینها را کوک می‌کند و اتاق فرمان کجاست، یک روز موضوع دانشجویان ستاره‌دار به اینها دستور داده می‌شود. ستاره‌دار شدن تیتر می‌شود و تاریخ مصرفش تمام می‌شود و بعد بحث بورسیه ها مطرح می‌شود و بعد همینطور جلو می‌رود و اوج آن به استیضاح می‌رسد و اوج بعدی آن، بعد یک پیک دیگر پیدا می‌کند در وقتی که می‌خواهند رای اعتماد بگیرند و یک پیک دیگر می‌رسد به مسئله اسید پاشی، حداقل این مسائل قابل تامل است  که اینها با کجا کوک می‌شوند. رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه و مجلس همه می گویند این کارها را نکنید اما اینها با کجا کوک می‌شوند.

وزیر سابق علوم درخصوص نقش شورای مرکزی بورس گفت: آئین نامه اجرایی را وزارتخانه در هر دوره‌ای، خاص خودش می‌نویسد، اصلا قانون اعزام می‌گوید تعداد و شرایط بورسیه‌ها را در هر دوره‌ای وزارت علوم تعریف می‌کند این را می‌گوید، حالا آئین‌نامه اجرایی را یا وزیر تفویض می‌کند به شورای بورس یا خودش بررسی می‌کند، بنابراین نقش شورای بورس تصمیم‌گیری نهایی است. من خودم در سال های 73 تا 75 نماینده وزیر در شورای بورس بودم، وزیر خودش وقت ندارد در شورای بورس حضور یابد. هنوز هم همین افراد که ما گذاشتیم در شورای بورس هستند. من هیچگاه در تصمیمات گذشتگان خدشه وارد نکردم.

وی افزود: می‌گویند آزمون کتبی برگزار نشده، بروند دوره‌ای که در آن آزمون کتبی ملاک بوده را بررسی کنند، می‌گویند معدل 14 و 16 خب دوره ای را بررسی کنند که شرط معدل 14 و 16 مطرح بوده است. در دوره ما معدل 14 و 16 اصلا ملاک کار نبود. اصلا در دوره خودشان همین معدل 14 و 16 را رعایت نکردند، من نمی‌خواهم موضوع را باز کنم.

دانشجو اظهار داشت: نهاد قانونگذار مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون مدونی را در خصوص نحوه تخصیص بورسیه علمی برای وزارت علوم معین نکرده که وزارت علوم صرفا مجبور به پذیرش و اجرا بر طبق آن قانون باشد و در هر دوره ای از دولت، به فراخور حال، آئین نامه بورس در وزارت علوم مدون شده است، قانون 64 قانون اعزام به خارج است که آئین‌نامه اجرایی آن را شورای بورس وقت می‌نویسد و آن را اجرایی می‌کند و اصلا در همین قانون مشخص کرده که تعداد و شرایط را وزارت علوم مشخص می‌کند. لذا در دوره عضویت من در شورای بورس هم وقتی وزیر ما می‌نوشت که فلانی بورسیه بشود ما نمی‌توانستیم اعتراضی کنیم. البته من در دوره خودم چیزی نوشتم اما قانون این اختیار را به وزیر داده است. لذا ما تصمیمات قبلی را مخدوش نمی کردیم.

دانشجو با بیان اینکه در دوره ای رای اعتماد من در سال 88 بعد از فتنه، با اینکه آنهمه سروصدا و فضاسازی کردند، من جنجال و افشاگری نکردم؟ یادآور شد: من در جلسه علنی مجلس صحبت کردم و 186 رای که بالاترین رای اعتماد که یک وزیر علوم از ابتدای انقلاب گرفته بود را بنده گرفتم. علم ستاره‌دارها را بلند نکردم، بورس دوره‌های قبل را هم وسط نکشیدم، فقط برنامه خودم را ارائه دادم و فقط گفتم من دغدغه دین دارم.

وی ادامه داد: در مورد بازنشستگی اساتید زودتر از موعد هم همین فضاسازی‌ها انجام شد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی من گفتم فقط یک نفر بیاورید که خارج از قانون بازنشسته شده باشد، بالاخره بعد از یک سال و نیم یک لیست 10 نفره آوردند، از این 10 نفر 5 نفرشان در بهترین دانشگاههای و تاپ‌ترین دانشگاه فنی مهندسی ما بودند. 5 نفر اینها مدرکشان کارشناسی و لیسانس بود، یکی از اینها 43 سال سابقه کار داشت و 3 سال آخر اصلا در دانشگاه نبود و یکی از اینها 41 سال سابقه کار داشت. 2 نفر هم مدرک دکترا داشتند و در چند سال آخر حداقل امتیاز پژوهشی را نیاورده بودند، یعنی یک مقاله کنفرانس ارائه نکردند که اصلا طبق قانون وزارت علوم دوره اصلاحات این افراد باید از دانشگاه اخراج می‌شدند.

وزیر سابق علوم با بیان اینکه گفته اند انجام هزینه‌های اعزام به خارج، هزینه‌ای غیرقابل توجیه و گزاف است، توضیح داد: بالاخره اعزام به خارج و تبدیل به داخل خوب است یا بد است؟ آنجا که ما تبدیل به داخل می‌کنیم می‌گویند چرا تبدیل به داخل؟ آنجا که اعزام به خارج داریم انتقاد می‌کنند که چرا اعزام به خارج و هزینه گزاف انجام می‌دهید؟ اتفاقا ما به خاطر همین هزینه‌های گزاف و اینکه رساندن ارز به دانشجویان خارج از کشور هم برای ما مشکل ساز بودیم تبدیل به داخل را انجام دادیم و گفتیم 50 میلیون به دانشگاه بدهیم تا اگر کسی بخواهد در داخل تحصیل کند. همین تبدیل به داخل در دوره اصلاحات مطرح شد ، معاون دانشجویی و معاون اموزشی وقت دوره اصلاحات نامه نوشتند به وزیر و این موضوع را تصویب کردند. لذا ما متوجه نشدیم که کدام کار مشکل دارد تبدیل به داخل یا اعزام به خارج یا هردو یا همه دوره وزارت ما؟

دانشجو با اشاره به این نکته که در تبدیل به داخل با پذیرش دانشجو در رشته هایی مثل معارف اسلامی، نهج البلاغه و فقه و حدیث...، و برخی رشته‌های دیگر، آزمون دکترا را دور زده باشند، تشریح کرد: آزمون دکترا که سال 91 و 92 شروع شد و ما قبل از آن، تبدیل به داخل را انجام دادیم، بنابراین این مسئله دور زدن یک بحث مع‌الفارغ است. ما از سال 88 شروع کردیم ،‌آزمون دکترا را من در سال 91 گذاشتم از 88 تا 91،  بنابراین دور زدن یک بحث مع‌الفارغ است، تحول در علوم انسانی برای ما یک اصل بود چرا که در دانشگاهها حلقه‌های بسته آموزشی و پژوهشی تشکیل شده بود که عضو عیئت علمی نمی‌گرفتند، فکر می کنید این 25 هزار عضو هیئت علمی چگونه انجام شد.

وی ادامه داد: در جایی 2 نفر عضو هیئت علمی بودند و استاد دیگری را نمی‌گرفتند. کسی که فقط نظریه دکارت و اقتصاد اسمیت را خوانده که نمی‌تواند اقتصاد و سیاست اسلامی درس بدهد. بنابراین گفتیم شاگردان آیت الله جوادی املی و آیت‌الله جعفر سبحانی را ببرید برای تدریس و عضو هیئت علمی، شما نمی دانید ما با چه مکافاتی این کار را انجام دادیم. لذا وقتی انجام ندادند ما این افراد را بورسیه کردیم تا وارد دانشگاهها شوند لذا یکی از افتخاراتمان این است که از کانال بورس، علوم انسانی اسلامی را تقویت کردیم.

وزیر سابق علوم در پاسخ به اینکه این فراخوان که جایگزین آزمون شد و روند تبدیل به داخل، بر اساس چه نظمی عمل می‌کرد یعنی هر که از راه می رسید در فراخوان شرکت می کرد بورسیه می‌گرفت؟ بیان داشت: از طریق فراخوان فقط ثبت نام انجام می‌شود، بعد در گروه علمی خودشان مصاحبه علمی می‌کردند، بعد به شورای بورس می‌رفته، در شورای بورس، بررسی‌های لازم صورت می‌گرفته، به دانشگاه معرفی شده و دوباره دانشگاه مصاحبه علمی انجام داده است و در نهایت از دانشگاه پذیرش می‌گرفته و به ما نامه می‌دادند که ما این فرد را پذیرفتیم.

دانشجو با اشاره به اینکه مطرح شده در مورد یک نفر، 3 مصاحبه کننده گفته اند که این فرد صلاحیت علمی ندارد اما این فرد بورس شده توضیح داد: من نمی دانم موضوع آن فرد چه بوده اما باید پرونده را کامل بررسی کرد، حتما بعد از اینکه گفتند او صلاحیت ندارد، رفته در شورای بورس و شورا گفته که او دوباره با یک نفر مصاحبه کند تا صلاحیتش مشخص شود، من نمی‌گویم ابدا تخلف صورت نمی‌گیرد. اما من به عنوان وزیر علوم از این جزئیات با این محدودیت خبر ندارم. تازه اگر درست می‌گویند که این فرد صلاحیت ندارد، گروه در دانشگاه دوباره مصاحبه می‌کند و فرد بدون صلاحیت را نمی‌پذیرد. یعنی دانشگاه ما هم علمی نیست؟ دانشگاه هم مصاحبه کرده و تشخیص داده که این فرد بورسیه شود و البته برخی دانشگاهها دوباره آزمون کتبی هم می‌گیرند.

دانشجو با اشاره به این بند از اطلاعیه وزارت علوم که مصاحبه‌های علمی در قالب فرم‌هایی صورت گرفته که با توزیع امتیازات امکان قبولی با حداقل امتیاز علمی هم وجود داشته است، بیان داشت: چقدر تمامیت‌خواهی، یعنی انتظار دارند در دوره‌ای که ما مسئول اجرایی هستیم، باز به روش آنها عمل کنیم؟ ما به روش خودمان عمل می‌کنیم. اصلا در دوره‌های قبلی اصلا بدون مصاحبه و بدون آزمون کتبی چند نفر بورس گرفتند؟.

وی همچنین با اشاره به بند دیگر اطلاعیه وزارت علوم مبتنی بر طرح موضوع عدم رعایت ظرفیت پذیرش توسط دانشگاهها در موارد متعدد و عدم کنترل وزارت علوم، اظهار داشت: اصلا دانشجو را دانشگاه باید بپذیرد، دانشگاه می‌گوید من 20 نفر ظرفیت دارم و لذا نفر 21 نفر را نمی‌پذیرد، اگر هم ظرفیت داشته باشد می پذیرد، چطور است که الان در دانشگاه آزاد ناگهان ظرفیت از 5 به 500 می رسد اما کسی خرده نمی‌گیرد؟ ما که از خود دانشگاه ظرفیتش را می خواستیم و بعد می‌گفتیم می‌خواهیم یک نفر اضافه به دانشگاه معرفی کنیم، دانشگاه مستقل بود قبول کند یا نکند.

دانشجو در خصوص اینکه نیمی از بورسیه‌ها بعد از سپری شدن دوران زیادی از تحصیل خود هنوز فاقد نظر هیئت جذب باشند، تاکید کرد: این محال است. ما یک نفر هم نداریم که کار جذبش تمام نشده باشد، محال است بورسیه‌ای فرستاده شده باشد و جذب دانشگاه در دوره من نظر نداده باشد چون حتی قبل اینکه مصاحبه علمی با او انجام گیرد اولین کار این است که بورسیه به هیئت جذب دانشگاه معرفی می شود.

وی ادامه داد: مسئله مهم این است که برخی این بورسیه ها با ما مطرح می‌کنند که "دانشگاهها می‌گویند به ما ابلاغ شده که بورسیه‌ها را به عنوان عضو هیئت علمی نپذیرید و به هیئت جذب نبرید"، خب دلیل این کار چیست؟ زمانی که ما سرکار بودیم ما همه اینها را می‌پذیرفتیم.

دانشجو در خصوص جواب خود به پیشنهاد رئیس وقت سازمان امور دانشجویان مبنی بر اینکه امتحان نیمه متمرکز کلیه داوطلبان بورس خارج از کشور در آزمون نیمه متمرکز دکترا شرکت کنند، گفت: اینگونه بیان شده که من موضوع را مورد توجه قرار ندادم و در جلسه شورای بورس بیان کردم که "افرادی که وفاداری خود را در برهه های حساس و صحنه های مختلف انقلاب نشان دادند باید در اولویت باشند، تفاوت بر اساس عملکرد افراد است".  اولا که ما این مسئله را در شورای بورس بررسی و رای‌گیری کردیم اما رای نیاورد. ثانیا؛ نباید در اولویت باشند؟ با افتخار باید در اولویت باشند، من با افتخار این مسئله را بیان می کنم و تاکید می کنم و سرم را بالا می گیرم که اگر مسئول باشم این افراد را در اولویت قرار می دهم.

وی در همین رابطه افزود: اینکه تفاوت بر اثر عملکرد افراد است، حرف من است یا شهید بزرگوار مطهری؟ شهید مطهری می‌فرماید که تبعیض وجود ندارد اما تفاوت بر اثر عملکردها به وجود می آید، اگر تفاوت قائل نشویم تبعیض و ظلم آشکار است. الان هم حرف من همین است. ثالثا؛ اینکه گفته اند من این را مورد توجه قرار ندادم، خودشان حرف خودشان را رد می‌کنند، اگر مورد توجه قرار ندادم پس چرا در جلسه شورای بورس بررسی کردیم پس اگر نمی خواستم توجه کنم در شورای بورس مطرح نمی کردم. رابعا؛ مصاحبه هم می تواند ازمون محسوب شود جون قانون سال 64 نگفته که آزمون سراسری گفته که آزمون علمی باید انجام شود. و لذا آزمون می تواند کتبی باشد یا شفاهی باشد.

وزیر سابق علوم در مورد شرایط جدید ادامه تحصیل مربیان دانشگاهها بگونه ای که داشتن شرط سنی و یک سال سابقه کار، مربیان پیمانی را هم در بر گرفته است اظهار داشت: یک مسئول وزارت علوم می‌گوید من یک سال سابقه کار می خواهم، یک آئین‌نامه می‌گوید من 3 سال سابقه کار می‌خواهم، این طبق تصمیم مسئولان وزارت علوم در هر دوره است و خلاف قانون نیست. شورای بورس ما معتقد بود که مربیان سطح تحصیلی شان بالاتر برود و گفتند به جای سه سال یک سال شود. اما در قبال آن از او تعهد می‌گرفتند که چند سال باید در همان دانشگاه بمانید چرا که وقتی ما از مربی بودن به دکترا می بردیم ماندگاری شان را در ان منطقه افزایش دادیم.

وی تاکید کرد: اینکه باید برود در هیئت امنا تصویب شود، خب مسئول هیئت امنا وزیر است و رئیس هیئت امنای همه دانشگاهها وزیر است یک جلسه بگذارند و به همه مجوز دهند، اینکه کاری ندارد. شرایط علمی را دانشگلاه تشخیص می‌داد به گونه ای که دانشگاه، مربی خود را معرفی می‌کند به وزارت علوم و ما به دانشگاه سهمیه می دادیم. بالاخره ما دانشگاه را قبول داشته باشیم یا نه؟ دانشگاه مستقل باشد یا نه؟ آنها که می گوید هیئت امنا مصوبه ندارد وزیر محترم یک جلسه بگذارد و به همه مصوبه بدهد. در دوره من خیلی از همین ها که بورس شدند حکم نداشتند ، گفتیم هر کسی که در شورای بورس با او موافقت شده و امضا شده حکم را صادر کنید. ما به تصمیم وزیر قبلی احترام گذاشتیم نگفتیم این بورسیه ها را جایابی نکنید!

وزیر سابق عالوم با بیان اینکه چرا مسئله علمی و اجرایی را به بغرنج سیاسی تبدیل می‌کنند و حرف دشمن شاد کن می زنند؟ یادآور شد: از آیت الله مهدوی کنی درس بگیرید برادران، من به دوستان خودم هم توصیه کردم که حرفی نزنند که برای نظام هزینه داشته باشد.

وزیر علوم دولت دهم در خصوص اعطای بورسیه با شرایط خاص به ایثارگران اظهار داشت: دیوان محاسبات بررسی می کند که پولی در جای خودش خرج و هزینه شده است یا خیر؟ نامه دیوان محاسبات  در مورد ایثارگران مربوط به تاریخ 15/6/93 است اینها که جنجال بورس را از 6 ماه پیش به راه انداختند. ایثارگران شرایط خاص خود را دارند و شورای بورس همین شرایط خاص را اعمال کردند من از آن خبر دقیق ندارم. ایثارگران ما جزو برترین بورسیه ما بودند از نظر مقررات هم شرایط خاصی بر این عزیزان حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: دوستان ما بگویند در یک سال اخیر چه کردند وگزارش بدهند رتبه ایران چه شده است، چند طرح کلان تصویب کردند؟ امام راحل فرمودند دانشگاه را از محصول آن بشناسید محصول دانشگاه ما باید 18 تیر 78 باشد؟، آقای روحانی طبق فرموده خودش در دانشگاه در دوره وزارت بنده اهانت ندید این محصول دانشگاه ما بود.


تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: شانتاژ , اسیدپاشی , بورسیه‌ها , کوک, وزیر سابق علوم , کامران دانشجو ,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان