علل تسلیح کرانه باختری
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 284
بازدید هفته : 297
بازدید ماه : 16239
بازدید کل : 1004133
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 19:11 |

چرا این منطقه مورد توجه قرار گرفت؟
آنچه واضح به نظر می ­­رسد این است که کرانه باختری به دلایلی چون جمعیت ۵/۲ میلیونی فلسطینیان، وسعت نزدیک به شش هزار کیلومتری، مرز زمینی طولانی مشترک با کشور اردن، قرابت مکانی با شهرک­نشینان صهیونیست و در تیررس بودن اشغال­گران اسرائیلی از امتیازاتی است که می توان از آن جهت اقدام نظامی علیه صهیونیست به خوبی بهره برد.


مقایسه وسعت دو منطقه کرانه باختری و غزه در فلسطین اشغالی

دکتر امیر موسوی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین­الملل در این باره می­ گوید: به طور کلی در صورت تحقق چنین امری مسلما تمرکز رژیم صهیونیستی از روی غزه برداشته خواهد شد و پیشرفت و تسلط امنیتی این رژیم بر این منطقه شکسته می­شود و از سوی دیگر با توجه به وجود یک خطر بالقوه دیگر در کنار مقاومت غزه بر ضد اسرائیل قدرت نظامی این رژیم هم تفکیک شده و درگیر شدن صهیونیست ­ها در سه جبهه حزب الله، غزه و کرانه غربی شرایط رژیم صهیونیستی را کاملا دگرگون خواهد کرد.[۴]

نیازمندی­های اولیه جهت تسلیح کرانه باختری

۱- اراده سیاسی
مهمترین نیاز کرانه باختری برای تجهیز و مسلح شدن، اراده سیاسی و اعتقاد مسئولین به این مهم است. مسئولین ایرانی و فلسطینی بایستی با همکاری و هماهنگی این ایده استراتژیک را پیگیری کنند. به نظر می­رسد که مقام معظم رهبری که در بیانات اخیرشان بی­پرده و صریح از ایده «مسلح شدن کرانه باختری» سخن گفته­اند، با جدیت این موضوع را دنبال می ­کنند. مقامات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در دولت و مجلس و مسئولین نظامی در ارتش و سپاه برای اجرایی شدن ایده تسلیح منطقه شرقی فلسطین اشغالی همت کرده و بسترهای لازم را فراهم آورند. طبیعتاً گروه­های فلسطینی در کرانه باختری نیز بایستی به این جمع بندی برسند که تنها راه برای مقابله با دشمن صهیونیستی تمرکز بر قدرت نظامی است.

۲- منابع مالی
مسلح شدن کرانه باختری نیز مانند بسیاری دیگر از اهداف نظامی نیازمند منابع مالی و ارزی است. خرید تجهیزات، ارسال تسلیحات، آموزش نفرات، مایحتاج گروه­های فلسطینی و اقدامات سیاسی-امنیتی بدون تأمین منابع مالی میسر نخواهد شد. به منظور جمع­آوری پول و صرف آن در موارد مدنظر، بایستی از کانال­های مختلف داخلی و بین­ المللی اقدام کرد؛ جمع­ آوری کمک­های انسان دوستانه ملت ایران و سایر ملل مسلمان، هماهنگی با سازمان­های خیریه فعال در جهان اسلام، تامین اعتبار از سوی دولت­ های حاضر در محور مقاومت و دریافت اعانه از سرمایه ­داران همسو می­تواند هزینه های لازم برای مسلح کردن کرانه باختری را برآورد.

تاسیس مراکز مالی و تجاری در منطقه شرق رود اردن به منظور پشتیبانی از این اقدام می­تواند به توان مالی گروه­های مبارز کمک کند. در حال حاضر شرایط حاکم بر کرانه باختری برای انجام فعالیت­های تجاری و اقتصادی مناسب نیست اما در گام­ های بعدی باید برای توانمندسازی اقتصادی مبارزان فلسطینی چاره­اندیشی نمود.

۳- تجهیزات نظامی
گزاره مسلح شدن کرانه باختری با تجهیز نظامی گروه­ های مقاومت فلسطینی در این منطقه مترادف است. با توجه به قرابت مکانی مبارزان با شهرک­ های صهیونیست نشین و مراکز اصلی سیاسی – نظامی اسرائیل، در پله اول بایستی انتقال سلاح­های سبک و انفرادی در دستور کار قرار گیرد در گام بعد ضمن آموزش­های خاص مبارزان فلسطینی (در حوزه جنگ شهری و تولید تسلیحات سبک)، سعی می­شود تا تسلیحات پیچیده ­تر و موشک­ های کوتاه برد به کرانه باختری ارسال شود.

تصور این موضوع برای رژیم صهیونیستی که در جنگ آینده، مبارزان فلسطینی برای هدف قراردادن مناطقی در شمال سرزمین‌های اشغالی، به‌جای موشک‌هایی با برد بیش از۱۵۰ کیلومتر برای شلیک از نوار غزه، با موشک‌هایی با برد کمتر از پنجاه کیلومتر قادر به هدف قراردادن تمام نقاط راهبردی این رژیم و با موشک‌هایی با برد کمتر از ۱۰ کیلومتر قادر به ناامن کردن فرودگاه بن گورین باشند، کابوسی دردناک است و این تصور زمانی که موضوع تهاجم زمینی در دستور کار قرار گیرد، ویران‌کننده خواهد بود.[۵]

مشاور سابق وزیر دفاع ایران گفت که تهران در پی مسلح کردن فلسطینیان کرانه باختری با تسلیحات استراتژیک شامل موشک­های است که تل آویو و حیفا را هدف قرار دهد. وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین لبنان گفت: یک جبهه جدید باید از سمت کرانه باختری پس از مسلح شدن آن به ویژه با موشک باز شود. زیرا ما به خوبی می دانیم که فاصله کرانه باختری تا تل آویو و حیفا و دیگر مناطق بسیار کوتاه تر از فاصله شان از غزه است. بنابراین تجهیزات ساده ­ای مورد نیاز است؛ به موشک­های دور برد نیازی نیست. موشک­های کوتاه برد می­تواند کل تصویر سرزمین­های اشغالی را تغییر دهد. غزه هم می­تواند پشیتبانی نظامی بیشتری را از ایران دریافت کند.[۶]

نیروی قدس سپاه پاسداران، حزب الله لبنان، دولت عراق، سوریه و گروه­های سیاسی- نظامی حاضر در اردن نقش مهمی در این فرایند داشته و مسئولیت خطیری را برای ارسال مهمات و تجهیزات نظامی به کرانه باختری بر عهده دارند.

۴- عقبه تبلیغاتی
کانون­های تبلیغاتی و بنگا­های سخن پراکنی وابسته به دولت­های غربی و نزدیک به رژیم صهیونیستی قطعاً هجمه گسترده ­ای را علیه این حرکت آغاز خواهند. این رسانه ­ها با وارونه­ گویی تلاش می­ کنند تا جریان تقویت مقاومت و دفاع مسلحانه را به گسترش تروریسم گره زنند. در این میان تمام حلقه­ های زنجیره مقاومت به حمایت از آنچه که آنها گروه­های تروریستی می­خوانند، متهم خواهند شد.

پس از طرح ایده مسلح کردن کرانه باختری از سوی مقام معظم رهبری و حمایت جریان مقاومت از آن، رسانه­ هایی چون بی­بی­سی بی­توجه به جنایات رژیم کودک­کش صهیونیستی و نسل­کشی نظامیان این رژیم، جمهوری اسلامی را به آتش افروزی متهم کردند.

 بر این اساس محور مقاومت بایستی ضمن مسلح نمودن مبارزان فلسطینی در کرانه باختری، به عقبه تبلیغاتی آن نیز توجه داشته باشد که در نهایت "منطق درست" این حرکت علاوه بر جوامع مسلمان، افکار عمومی دنیا را قانع می­کند.

منطق مقابله نظامی با دشمن جانی، رژیم اشغالگر و متجاوز مسلح برای هر انسان عاقلی مورد پذیرش است. به همین علت رسانه ­های مستقل بایستی طرح دفاع مسلح را برای افکار عمومی دنیا توجیه نمایند و نشان دهند که علی‌رغم جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ما شاهد سکوت مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و شورای امنیت و حتی حمایت آمریکا و انگلیس از جنایات این رژیم هستیم.

۵- تشکیل یک واحد اطلاعاتی
مقامات رژیم صهیونیستی پس از اعلان خبر تسلیح کرانه باختری مضطرب و نگران از آینده خود، برای کنترل هر چه بیشتر کرانه باختری و رصد گروه­های جهادی تقلا می­کنند؛ آنان از سازمان­های امنیتی خود و کشورهای همسو در این جهت کمک خواهد گرفت. لذا در جبهه مقاومت نیز باید برای تشکیل یک واحد اطلاعاتی کوچک در کرانه باختری جهت شناسایی، طراحی و مهار اهداف صهیونیستی تلاش کرد. این هسته اطلاعاتی با جمع آوری اطلاعات لازم و مقابله با نفوذ دشمن، در بخش­های مختلف رژیم صهیونیستی نفوذ خواهد کرد؛ این اقدام علاوه بر موفقیت در راهبرد تسلیح کرانه باختری، نوید یک سازمان مقتدر اطلاعاتی را در قلب سرزمین­های اشغالی می­ دهد.

جمع بندی
اگر در کنار نیروهای حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه، مردم و گروه‌های کرانه‌ی باختری نیز مسلح شوند و بتوانند مبارزه‌ای فراگیر را علیه اسرائیل آغاز کنند، وضعیت برای اسرائیل بسیار وخیم‌تر از شرایط کنونی خواهد شد. به گزارش دیدبان نشانه‌هایی از ورود مردم کرانه‌ی باختری به صفوف مقاومت در جنگ اخیر مشاهده شده است. براساس نظرسنجی‌های موجود، برای نخستین‌بار بیش از ۸۵ درصد مردم کرانه‌ی باختری از اقدامات مقاومت در غزه علیه صهیونیست‌ها حمایت کرده‌اند و به‌صورت روزانه راه‌پیمایی‌هایی را در مخالفت با حمله‌ی اسرائیل به نوار غزه برگزار می‌کنند که این امر تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مردم این منطقه شده است. تمام هراس اسرائیل از این مسئله است که مردم کرانه‌ی باختری نیز به مقاومت فلسطین بپیوندند. این امر دو خطر بسیار بزرگ برای اسرائیل می‌تواند داشته باشد: اول اینکه با پیوستن جمعیت بیش از دو میلیونی مردم این منطقه به نوار غزه، تعداد نیروهای نظامی و مبارز به طرز چشمگیری افزایش خواهد داشت و این مسئله ارتش اسرائیل را بیش از پیش دچار مشکل خواهد کرد و چه بسا از برخی مناطق نیز عقب‌نشینی کند.

دوم اینکه جمعیت قابل‌توجهی از اسرائیلی‌ها در کرانه‌ی باختری زندگی می‌کنند که در صورت مسلح شدن مردم کرانه‌ی باختری، این جمعیت به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه دفاعی، در تیررس مردم فلسطین قرار خواهند گرفت.

[۱] http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=۱۲۱۱

[۲] https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/we.html

[۳] http://www.islam۱۴.com/farsi/%D۸%A۷%D۸%AE%D۸%A۸%D۸%A۷%D۸%B۱/۷۷۹۱

[۴] http://www.qodsna.com/NewsPage.aspx?newsid=۴۵۹۶۴

[۵] http://www.islam۱۴.com/farsi/%D۸%A۷%D۸%AE%D۸%A۸%D۸%A۷%D۸%B۱/۷۷۹۱

[۶] http://www.timesofisrael.com/iranian-official-well-arm-west-bank-with-missiles/#ixzz۳۹۴vhMoim


تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

مجید
ساعت20:56---16 شهريور 1393

سلام زیبا و به روز به ماهم سر بزن.


پاسخ:آقا مجید شرمنده بله قصور شده و مدتی کم کاری کردیم ببخشید .


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: نوار غزه , کرانه باختری , حماس , محو اسراییل , تسلیح , اموزش , پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان